خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اخبار جدید حمایت آنکارا از بغداد در مبارزه با داعش

به گزارش ادیان نیوز، “سیفرلی اوغلو” معاون وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با «اسامه النجیفی» معاون رئیس‌جمهور عراق که به آنکارا سفر کرده، گفت که کشورش از عراق پشتیبانی و حمایت می‌کند و طی چند روز آینده تحول عظیمی در سطح این حمایت‌ها صورت می‌گیرد.
در بیانیه دفتر معاون رئیس‌جمهور عراق آمده است معاون وزیر خارجه ترکیه در گفت‌وگو با النجیفی در مقر اقامتش در آنکارا، روابط دوجانبه و مسائل مشترک دو کشور را بررسی کرد.
بر اساس این گزارش، سیفرلی اوغلو دیدار معاون رئیس‌جمهور عراق با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ترکیه را مثبت ارزیابی و نتایج نشست شورای امنیت ملی ترکیه را که به اعلام حمایت آشکار از عراق در جنگ با داعش منتهی شد، ارائه کرد.
وی تایید کرد که طی چند روز آینده تحول بزرگ و ملموسی در سطح حمایت آنکارا از بغداد روی خواهد داد و نتایج مهمی را در نبرد باز علیه تروریسم در پی خواهد داشت.
در مقابل معاون رئیس جمهور عراق نیز گفت که داعش تنها عراق را تهدید نمی‌کند بلکه تهدیدی برای کل منطقه است و دوستان ما باید برای نابودی این گروه تروریستی همکاری کنند.
اسامه النجیفی ۲۵ فوریه جاری در سفری رسمی و به دعوت “احمد داوود اوغلو” نخست‌وزیر ترکیه به این کشور سفر و با مقامات ارشد آن رایزنی کرد.
منبع: پایگاه خبری داعش
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.