خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اروپا و آمریکا در دشمنی با ایران کنار هم می‌ایستند

اختلاف بین اروپا و آمریکا کم نیست ولی وقتی می‌خواهند اهداف مشترکی را مثلا در دشمنی با ایران دنبال کنند کنار هم می‌ایستند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، شامگاه ۲۳ آبان در وبینار «سطوح و مراتب وحدت مسلمانان» با اشاره به نقش وحدت در پیشرفت جوامع، گفت: متاسفانه امت اسلامی با وجود تاکیدات زیاد قرآن کریم و روایات از هم فاصله زیادی گرفته‌اند و باید با تجربه کسب کردن از غرب این روند را تغییر دهند.

وی افزود: غربی‌ها وقتی مسلمانان صاحب تمدن بزرگ و جهانی بودند در بدترین وضعیت به سر می‌بردند، نزاع‌های بسیار زیادی داشتند و در تاریخ آنان قرون وسطی و جنگ‌های ویرانگر صلیبی ثبت شده است، دو جنگ جهانی اول و دوم هم محصول عملکرد کشورهای غربی است ولی با این وجود در یکی دو قرن اخیر کنار هم ایستادند و اختلافاتشان را حل کرده یا کنار گذاشتند و به پیشرفت رسیدند.

این استاد حوزه و دانشگاه،با بیان اینکه همین امروز هم اختلاف بین اروپا و آمریکا کم نیست ولی وقتی می‌خواهند اهداف مشترکی را مثلا در دشمنی با ایران دنبال کنند کنار هم می‌ایستند، افزود: ما باید از تجربه اروپایی‌ها که به وحدت رسیدند استفاده کنیم و دولت‌ها و ملت‌های اسلامی به سمت وحدت عملی حرکت کنند. در همه مجامع باید گفت‌وگو را سامان بدهیم و اجازه ندهیم این گفت‌وگوها تعطیل شود؛ از کتب درسی شروع کرده و به فرزندانمان یاد بدهیم که چگونه حرمت همدیگر را نگاه دارند و از آن غافل نشوند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در بخشی از سخنانش به تمجید از رفتار و منش تقریبی مولوی اسحاق مدنی پرداخت و تاکید کرد: ایشان همیشه ثناگر وحدت بوده و هست و ۴۰ سال است که ما او را می‌شناسیم و در خط وحدت شیعه و سنی فعالیت زیادی دارند.

سید ابوالحسن نواب تصریح کرد: به نظر بنده اولویت نخست در زمینه وحدت، کار سنگین علمی و تبلیغی در فضای مجازی است و شیعه و سنی باید این فضا را دریابند و اجازه ندهند عامل تفرقه شود بلکه از آن در جهت وحدت استفاده کنند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.