خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقش عالمان دینی در رفع چالش‌های اجتماعی و همزیستی پیروان ادیان

در دیدار سفیر ایران با اسقف اعظم پرتغال مطرح شد:

«مرتضی دامن پاک جامی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال با «کاردینال پاتریاک دی مانوئل کلمانته»، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک پرتغال دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در این دیدار، بالاترین مقام مذهبی کلیسای پرتغال بر ضرورت ایجاد صلح و آرامش در جهان و همبستگی انسانها برای مقابله با چالش‌های اجتماعی و معضلات مشترک جامعه بشری مثل فقر و بی عدالتی، بیماریها و افراط گرایی تاکید و برای ملت ایران و دیگر جوامع در مهار همه گیری کرونا آرزوی موفقیت و سلامتی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به روابط تاریخی ایران و پرتغال و فعالیت دیر اصفهان توسط کشیشان آگوستینی پرتغال و اسپانیا در دوره صفویه، بر نقش رهبران دینی در تشویق پیروان مذاهب به صلح و دوستی و مقابله با چالش‌های اجتماعی جهان معاصر مثل فقر، بی عدالتی، افراط گرایی و منازعات قومی و مذهبی و اهمیت گفتگوی بین عالمان دینی در این زمینه‌ها تاکید کرد.

سفیر کشورمان همچنین سطح بالای مدارای مذهبی و احترام به تنوع فرهنگی در جامعه پرتغال از یک سو و  همزیستی مسالمت آمیز و موثر جامعه ایرانی مقیم در پرتغال را نشانه‌ای از اهمیت درک متقابل بین دو ملت و تاثیر پیوندهای تاریخی و فرهنگی آنان دانست.

منبع ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.