خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بررسی عملکرد مشاور رئیس جمهور توسط نمایندگان پیروان ادیان الهی+تصاویر

نمایندگان پیروان ادیان الهی در مجلس، در دیدار با مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، ضمن انتقاد از عملکرد این جایگاه، خواستار همراهی با جامعه پیروان ادیان الهی شدند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به دنبال تصمیم رئیس جمهور در انتخاب ماموستا عبدالسلام کریمی به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی دولت سیزدهم که در اواخرمهر ماه انجام شد. نمایندگان پیروان ادیان الهی، روز ۲۹ آبان ماه به دعوت ماموستا عبدالسلام کریمی، با وی دیدار داشتند.

ماموستا عبدالسلام کریمی در بخشی از سخنانش به آمار جمعیت پیروان ادیان توحیدی اشاره و کاهش جمعیت را قابل تامل و توجه دانست.

وی همچنین بیان کرد: همانگونه که تمام اقوام ایرانی و پیروان ادیان توحیدی در انقلاب و دوران دفاع مقدس از مرزهای ایران دفاع کرده اند، ما نیز اعتقاد کامل داریم در چارچوب قانون اساسی، همه ایرانیان عزیز از هر قوم، دین و مذهبی می‌بایست در اداره کشور شریک، سهیم و دخیل باشند.

مشاور رئیس جمهور در مورد مشکلات پیروان ادیان الهی نیز گفت: مشکلات و دغدغه‌های ایرانیان عزیز پیرو ادیان توحیدی را با مشورت شما نمایندگان ایرانیان عزیز، استخراج خواهیم کرد و با همفکری و همدلی فرهیختگان و نخبگان جامعه، راهبرد و راهکار مناسبی برای حل آنان خواهیم یافت.

در ادامه نمایندگان پیروان ادیان الهی در مورد جایگاه مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتها، دیدگاه های خود را مطرح کردند و نسبت به عملکرد این مشاور در دولت قبلی انتقادهای جدی را مطرح کردند.

اسفندیار اختیاری، نماینده ایرانیان زرتشتی ضمن اشاره به مشکلات متعدد جوامع ادیان الهی در بخشی از سخنانش خطاب به مشاور رئیس جمهور، بیان کرد: با وجود اینکه پیروان ادیان توحیدی همواره در چارچوب قانون حرکت کرده اند. اما عملکرد مسئولین به نوعی بوده که شاهد مهاجرت در این ادیان بوده ایم و نتیجه اش، آماری است که شما به آن اشاره کردید. گرچه به لحاظ جمعیتی، جمعیت ما رو به کاهش است و این خود زنگ خطر جدی است اما همین جمعیت موجود نیز تأثیرگذار و نقش آفرین است.

آرا شاوردیان، نماینده ارامنه تهران و شمال؛ شاری انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری ـ کلدانی؛ همایون سامه‌یح، نماینده کلیمیان؛ و روبرت بگلریان، نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران، دیگر نمایندگان حاضر نیز هر یک در سخنانی دیدگاه‌های خود را بیان کردند و خواستار توجه ویژه ماموستا عبدالسلام کریمی برای حل مشکل پیروان ادیان الهی شدند.

منبع برساد
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.