خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تکاب؛ رنگین کمان اقوام و مذاهب اسلامی در آذربایجان‌غربی

حجت‌الاسلام رحیمی مطرح کرد؛

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: تکاب قطعه‌ای از رنگین کمان اقوام و مذاهب اسلامی در آذربایجان‌غربی است که شاخصه‌های انسجام بخشی و وحدت در سطح منطقه را دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا سید عبدالله موسوی طی مراسمی با حضور مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی و امام جمعه و فرماندار تکاب به عنوان امام‌ جمعه اهل سنت این شهرستان معرفی‌ شد.

امام‌جمعه تکاب نیز در این جلسه با گرامیداشت هفته بسیج با بیان اینکه اسلام دین اخلاق، رحمت و وحدت است، گفت: دشمنان می خواهند با برهم زدن انسجام، دشمن تراشی، خونریزی و جنگ میان امت اسلامی به مسلمانان ضربه بزنند.

حجت‌الاسلام علی رحیمی با اشاره به اینکه دشمنان نگران شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هستند، افزود: انقلاب اسلامی حول محور اتحاد جهان اسلام، انسجام امت اسلامی و شکل‌گیری تمدن اسلامی با اندیشه الهی امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: تکاب قطعه‌ای از رنگین کمان اقوام و مذاهب اسلامی در آذربایجان‌غربی است که شاخصه‌های انسجام بخشی و وحدت در سطح منطقه را دارد.

امام‌جمعه تکاب ادامه‌داد: وحدت مثال‌زدنی بین اقشار مختلف مردم تکاب و همکاری و تعامل بسیار شایسته‌ای بین روحانیون و مسوولان این شهرستان وجود دارد.

در پایان این جلسه حکم انتصاب ماموستا موسوی به عنوان امام جمعه اهل تسنن تکاب از سوی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی به وی اهداشد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت شامل ترکیبی از اقوام ترک و کرد و مذهب‌های شیعه و سنی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌است.

منبع  پایگاه اطلاع رسانی علوم دینی اهل سنت 
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.