خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همایون سامه یح: پرداخت یارانه انرژی با تعرفه‌گذاری پلکانی عادلانه می‌‍شود

نماینده کلیمیان مجلس گفت: افراد پرمصرف از یارانه بسیار بالاتری برخوردار هستند و می‌توان با تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها، میزان یارانه دریافتی همه مردم را یکسان و این افراد را نیز به مصرف کمتر ترغیب کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، همایون سامه یح نجف‌آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت و میزان تأثیرگذاری اصلاح تعرفه‌ها و نرخ‌گذاری پلکانی بیان کرد: پلکانی کردن قیمت برق اقدام جدیدی نیست، همیشه همینطور بوده و حتی قیمت مصرف برق در قسمتی از روز ارزان‌تر از زمان پیک مصرف است، اما مسئله اصلی پیرامون عادلانه کردن میزان مصرف از یارانه انرژی توسط افراد مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط فعلی طبیعتاً اقشاری که از توان مالی کمتری برخوردارند، از یارانه کمتری برخوردارند، گفت: افراد پرمصرف از یارانه بسیار بالاتری برخوردار هستند و می‌توان با تعرفه‌گذاری پلکانی پرمصرف‌ها، میزان یارانه دریافتی همه مردم را یکسان کرد و این افراد را نیز به مصرف کمتر ترغیب کرد.

سامه یح نجف‌آبادی با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیری به منظور مقابله با کمبود گاز در زمستان خواستار توجه بیشتر به موضوع یارانه پنهان انرژی شده و اظهار کرد: یارانه پنهان همین یارانه‌ای است که به آب و برق و گاز و خیلی از موارد دیگر تعلق می‌گیرد و موجب می‌شود که مردم چندان متوجه قیمت واقعی برق و آب و گاز مصرفی نشوند.

خسارت صنعت برق از تعرفه‌گذاری

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: به هر حال دولت هزینه بسیار زیادی برای این یارانه‌های پنهان پرداخت می‌کند، در حال حاضر همه نیروگاه‌ها و مراکز تولید برق از دولت طلبکار هستند و همین بدهکاری دولت موجب می‌شود که در صورت فرسودگی نیروگاه‌ها نتوانند تعمیرات لازم را انجام دهند و طبیعتاً این نیروگاه‌ها یا مراکز تولید برق از سیستم خارج می‌شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر هم بخواهیم این یارانه‌ها را قطع کنیم، طبیعتاً مشکلاتی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه پیش می‌آید، گفت: در هر حال باید راهکاری برای آن اندیشیده شود تا ارزان بودن قیمت انرژی هم موجب مصرف زیادتر آن نشود، تعرفه‌گذاری پلکانی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در حل این مشکلات کمک‌کننده باشد. البته باز هم به قیمت واقعی نخواهد رسید ولی به هر حال درآمد شرکت برق از این طریق تا حدودی بیشتر خواهد شد.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.