خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کم کاری و مانع تراشی در خصوص حقوق اقوام و مذاهب پذیرفتنی نیست

مشاور رئیس جمهوری:

ماموستا کریمی گفت: همه اقوام و مذاهب در پیشگاه قانون اساسی از حقوق یکسانی برخوردارند و هرگونه کم کاری و مانع تراشی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب در مراسم تکریم و معارفه استانداران قدیم و جدید کردستان در پردیس سینمایی بهمن سنندج اظهار کرد: خدمت به مردم نه عبادت، بلکه یکی از بزرگ‌ترین عبادت‌ها است و باید مسئولان این مهم را مدنظر داشته باشند که مردم ولی نعمت نظام هستند و عناوین شغلی ما به برکت همین مردم است.

وی تصریح کرد: حق مردم بیش از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم، چراکه آنها صاحبان اصلی انقلاب هستند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: رضایت خداوند متعال در گرو رضایت مردم است، لذا ما باید با تمام وجود به صورت جهادی در خدمت مردم باشیم.

ماموستا کریمی اظهار کرد: طی چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد خدمات بسیاری در مناطق مختلف کشور بوده ایم، اما این خدمات و تلاش‌ها کافی نیست و باید روز به روز بیشتر شود.

وی تصریح کرد: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همه مردم ایران اعم از اقوام و مذاهب مختلف در پیشگاه قانون یکسان هستند و باید از خدمات عمومی یکسان نیز بهره مند شوند، لذا هیچ کم کاری و مانع تراشی در این خصوص پذیرفتنی نیست و غیرقانونی است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: همه در نظام اسلامی برابر هستیم و اگر قرار به دیوارکشی باشد باید این دیوارکشی بین ما و دشمنان نظام باشد.

وی به فرازی از دستور امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: این دستور منشور اخلاقی، سیاسی و اجتماعی برای همه مسئولان است.

ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: مردم کردستان و بالاتر از آن به تعبیر مقام معظم رهبری مردم مناطق کردی عاشق ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و همه در کردستان برادر دینی هستند، لذا برای توسعه این استان نیاز به همدلی و اتحاد است و باید با انسجام و برادری زمینه رفع مشکلات و محدودیت‌ها را فراهم کنیم.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.