خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تظاهرات جمعیت حقوقی در بلژیک علیه اسلام هراسی در بروکسل

به گزارش ادیان نیوز، شرکت کنندگان در تظاهرات مذکور که با فراخوانی جمعیت «حقوق مسلمانان بلژیک» در خیابان های بروکسل برگزار شد، با محکوم کردن موج تازه ای از نژادپرستی علیه مسلمانان، خواستار آگاهی دهی نسبت به افزایش اسلام هراسی و احساس ناامنی برای اقلیت مسلمان بلژیک شدند. شرکت کنندگان در تظاهرات شعارهایی نظیر «اسلام هراسی را متوقف کنید» سر دادند.
محمد الرموسی، سخنگوی انجمن حقوق مسلمانان بلژیک در حاشیه این تظاهرات گفت: این اولین تظاهراتی است که در بلژیک در رابطه با موضوع اسلام هراسی برگزار می شود و هدف آن پاسخ به افزایش موارد اسلام هراسی در بلژیک بویژه در محافل آموزشی است به گونه ای که موارد نژادپرستی و خشونت لفظی در بین دانش آموزان بالا گرفته  و این انجمن از آغاز سال تحصلیلی جدید  شکواییه های متعددی را در این زمینه دریافت کرده است.
الرموسی افزود: تعداد انجمن هایی که در این تظاهرات شرکت کردند، از بیست انجمن فراتر می رفت که مهم ترین آنها «اتحادیه انجمن های مغرب»، «کمیته هشیاری از دموکراسی در تونس» و «انجمن لیبرال البدیل در بروکسل» بودند که همگی سازمانهایی مدنی و غیر دولتی  هستند.
این تظاهرات همزمان با تشکیل دولت جدید بلژیک در هفته گذشته رخ داد که از شماری از وزرای جریان های راست گرا و راست گرای افراطی تشکیل یافته است و به گفته ناظران، نزادپرستی در این برهه افزایش یافته است.
نزدیک به نیم میلیون مسلمان در بلژیک زندگی می کنند که بیشترشان از مسلمانان کشورهای مراکش، ترکیه و آلبانی هستند.
بلژیک از جمله اولین کشورهای اروپایی به شمار می رود که  دین اسلام به عنوان یک دین رسمی در سال ۱۹۶۸ در این کشور به رسمیت شناخته شد. به گفته سازمان های اسلامی بلژیک، خصومت ها علیه مسلمانان در این اواخر افزایش یافته است.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.