خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأثیر اعدام آیت الله نمر بر زندانیان سعودی در عراق

به گزارش ادیان نیوز، حدود دو هفته از اعلام صدور حکم اعدام آیت الله شیخ «نمر باقر النمر» رهبری انقلابی، روحانی برجسته و عالم ربانی شیعیان عربستان می گذرد.
در طول این مدت، هزاران بیانیه اعتراض آمیز از سوی شخصیت های مختلف دینی، مذهبی، سیاسی، حقوقی، فرهنگی و غیره و همچنین مؤسسات مختلف در سراسر جهان در دفاع از آیت الله نمر و علیه رژیم دیکتاتوری آل سعود صادر شده است.
در این میان هم رسانه های مختلف سراسر جهان در اخبار، گزارش ها و مطالب مختلفی به این موضوع و پیامدهای احتمالی اعدام این روحانی شیعه پرداخت.
در همین حال یکی از روزنامه های عراقی روز گذشته با انتشار گزارشی در این باره نوشت: شنیده شده که برخی نمایندگان پارلمان عراق از مقامات ارشد عراقی خواسته اند که در صورت اعدام آیت الله نمر، عراق هم همه زندانیان سعودی که به اتهام مشارکت در عملیات های مختلف تروریستی علیه ملت عراق شرکت کرده اند را به یک باره اعدام کند.
از سوی دیگر نیز رسانه های عراقی به نقل از شبکه خبری “المیادین” با انتشار مطلبی مدعی شدند که قرار است «فؤاد معصوم» رئیس جمهور عراق طی چند روز آینده برای میانجگری در خصوص موضوع اعدام شیخ نمر به عربستان سعودی سفر کند.
این رسانه های عراقی همچنین مدعی شدند که این سفر رئیس جمهور عراق به عربستان سعودی، به درخواست مستقیم مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله سید “علی سیستانی” صورت می گیرد.
گفتنی است «ابراهیم جعفری» وزیر امور خارجه عراق نیز چند روز پیش در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود عراق تلاش هایی را برای حل مسئله آیت الله نمر در عربستان آغاز خواهد کرد و امیدوار است این تلاش ها به نتیجه برسد.
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.