خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اهداف شبکه های مسیحی فارسی زبان در یک نگاه

به گزارش ادیان نیوز، شبکه های مسیحی فارسی زبان مجموعه ای از شبکه هایی است که در جهت ترویج و تبلیغ مسیحیت به زبان فارسی بر نامه سازی می کنند. این شبکه ها با استفاده از روش های نوین تصویر پردازی، نورپردازی، استفاده از المان های ویژه در استدیوهای خود و دیگر مهارت های رسانه ای سعی در جذب مخاطبان خود دارند.
البته اصلی ترین هدفی که مجموعه این شبکه ها بر روی آن متمرکز شده اند مسیحی سازی کشور ایران می باشد. لذا بر همین اساس برنامه های مختلفی را پخش می کنند تا علاوه بر داشتن جذابیت برای مخاطبان تمامی آن چه که گردانندگان این شبکه ها انتظار دارند به مخاطب انتقال پیدا کند.
هم چنین این شبکه ها برنامه هایی برای نوکیشان مسیحی تدارک دیده اند تا علاوه برآشنایی کامل آنها با مسیحیت کنونی، آموزش های ویژه ای را جهت مسیحی کردن دیگر افراد ببینند.
نکته دیگر آن است که مجریان و گردانندگان این شبکه اولاً اکثرا ایرانی می باشند و ثانیا افرادی هستند که قبلا مسلمان بوده اند و بعد مسیحی شده اند تا از این طریق بتوانند بر روی مخاطبان خود تأثیر لازم را بگذارند.
یکی از مهم ترین ابزار های جذب این شبکه ها ترویج بی بند و باری و لااوبالی گری در سطح اجتماع است ، در واقع افرادی که در جامعه ایران به دلایل مختلف مستعد جذب از این طریق هستند توسط این شبکه ها جذب شده و در نهایت به دلیل آنکه از قید و بند زندگی مذهبی رها شوند به مسیحیت روی می آورند.
از دیگر روش های بزرگ نمایی حوادثی است که در جمهوری اسلامی ایران اتفاق می افتد لذا این شبکه ها دستور کار خود را بر روی مواردی نظیر: اعتیاد ، فقر، بیکاری، بزهکاری و دزدی، قتل و جنایت،گرانی ، کمبود مسکن، درگیری جریانهای سیاسی، سرخوردگی مردم از نظام اسلامی و دین اسلام متمرکز کرده اند.
در راستای همین اهداف اگر افرادی که معتاد هستند و قصد ترک اعتیاد دارند مشاوره های تلویزیونی ویژه می دهند و این مطلب را بیان می کنند که اگر او به دین مسیحیت وارد شود مسیح در او حلول کرده و او را از اعتیاد می رهاند.
هم چنین در خصوص نا توانی مقابله نظام جمهوری اسلامی ایران  با معضل اعتیاد برنامه های خاصی را می سازند و راهکار اصلی آن را مسیحی شدن جمعیت ایران و حلول روح مسیح در ایران می دانند.
هم چنین در خصوص معضلات فقر، بیکاری جوانان ایرانی، بزهکاری و دزدی، قتل و جنایت، گرانی و… با استفاده از روش آمار سازی دست به بزرگ نمایی های عجیب و غریب می زنند و راهکار اصلی حل این معضلات را تغییر نظام دینی ایران معرفی می کنند.
پخش ویژه برنامه های دینی
از دیگر ابزار هایی که این شبکه ها از آن بهره می برند پخش برنامه های مذهبی و استفاده از کارشناسان به اصطلاح مذهبی و دینی است. به طوری که بر نامه های مطرح شده در بخش های دینی متمرکز بر روی موارد ذیل است:
– معرفی مسیحیت به عنوان یک دین کامل و جامع
– معرفی اسلام به عنوان دینی ناقص و ناقض حقوق زن
– مقایسه دیدگاه های اسلام و مسیحیت
– تفسیر و شرح آیات قرآن و مقایسه آن با انجیل
– پرکردن خلاء بررسی موضوعات دینی در ایران
یکی دیگر از اهداف این شبکه ها استفاده از خلاء های موجود در رسانه های ایران خصوصاً صدا وسیما در موضوعات دینی است . به طور مثال موضوعاتی نظیر زندگی زناشویی و ارتباطات زن وشوهر از مهم ترین موضوعاتی است که این شبکه ها با حضور کارشناسان خود به بررسی آنها از دیدگاه دین مسیحیت می پردازند و از این طریق از خلاء اطلاعاتی موجود در مخاطب در خصوص این مسائل از دیدگاه اسلام حداکثر استفاده را می کنند.
نکته آن جاست که این شبکه ها با شناخت جامعه ایران و این مطلب که در برخی از شهرهای ایران آمار طلاق بالا رفته است راه حل چنین معضلاتی را آشنایی زوجین با آیین مسیحیت معرفی می کنند و راهکار های داشتن یک زندگی آرام و بی دردسر را از دیدگاه مسیحیت بیان کرده و مخاطبان را جذب برنامه های خود می کنند.
تطهیر چهره رژیم غاصب صهیونیستی در ذهن مردم ایران
این رسانه ها با بر نامه سازی در جهت حمایت از اسرائیل و اثبات این مطلب که یهودیان به سرزمین های آباء و اجدادی خود بازگشته اند سعی در جلب نظر مخاطبان ایرانی و تطهیر چهره صهیونیست ها دارند. لذا با برگذاری تورهای گردشگری و پخش برنامه های ویژه از فلسطین اشغالی سعی می کنند تا حضور یهودیان در فلسطین را یک امر دینی و تاریخی معرفی کرده و آنان را صاحبان اصلی این سرزمین معرفی کنند.
گسترش جمعیت کلیسا
از دیگر اهداف این رسانه ها گسترش جمعیت کلیسا ها در ایران است به طوری که  برنامه های مستند و نشست های ویژه و میزگرد هایی را با حضور کارشناسان خود برگزار کرده تا علاوه بر جلوگیری از جذب مسیحیان به اسلام ، فضای فعالیت کلیسا را در سراسر ایران  افزایش دهند.
به این ترتیب می توان گفت شبکه های ماهواره ای مسیحی فارسی زبان با هدف تغییر ماهیت جوامع اسلامی به ویژه کشورهای فارسی زبان در خاورمیانه و آسیا راه اندازی شده و به دنبال آن هستند تا ادعای پاپ مبنی بر گسترش مسیحیت در هزاره سوم، در این مناطق را تحقق بخشند.
 
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.