خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کشته شدن ۲۰ شیعه در یمن

به گزارش ادیان نیوز، منابع قبیله ای یمن اعلام کرد: یک فرد انتحاری یک خودروی بمب گذاری شده را منفجر کرد که براثر آن ۲۰ نفر از شیعیان حوثی در مرکز یمن کشته شدند.

یکی از رهبران قبیله ای که خواست نامش ذکر نشود، به رویترز گفت: این فرد انتحاری با رانندن یک خودرو به سمت یک گروه از حوثی ها در منطقه المناسح حمله کرد.

وی افزود: یکی از رهبران قبائل که جدا شده و به حوثی ها پیوسته بود، از کشته شدگان بود.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این عمل انتحاری را نپذیرفته است، اما به نظر می رسد که گروه القاعده یمن این اقدام تروریستی را انجام داده باشد. چرا که پیش از این نیز این گروه تروریستی بارها به حوثی ها در مناطق محتلف یمن حمله کرده است.

گفتنی است، ۴۲ درصد جمعیت ۲۲ میلیون نفری یمن را شیعیان تشکیل می‌دهند. شیعیان در یمن شامل   زیدی ها، اسماعیلی ها و دوازده امامی ها می شود و  نزدیک‌به ۳۰ درصد یعنی ۵٫۶ میلیون نفراز جمعیت شیعیان یمن را زیدی ها تشکیل می‌دهند و مهمترین گروه مخالف دولت یمن، حوثی ها(انصارالله) به رهبری عبدالملک الحوثی هستند که به تازگی با یکدیگر توافقنامه ای امضاء کرده اند.

شیعیان یمن در زمان حکومت دولت یمن، در محرومیت کامل فرهنگی بوده‌اند وبا دشواری‌ها و چالش‌های زیادی همچون نداشتن حق تاسیس مدارس دینی برای شیعیان، آزار و شکنجه و زندانی شدن شیعیان، جلوگیری از برگزاری مراسم مذهبی توهین به ارزش ها و تخریب مساجد و آتش کشیدن کتابهایی همچون نهج البلاغه و صحیفه سجادیه روبرو بوده‌اند.

منبع : شبستان

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.