خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

احمد شهید ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از آسوشیتدپرس، گزارشگر ویژه سازمان ملل روز گذشته در یک سخنرانی در نیویورک اتهاماتی علیه ایران در نقض حقوق بشر مطرح کرد.
احمد شهید که در یک نشست مطبوعاتی قبل از ارائه گزارش جدید خود به شورای حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده بود ادعاهای قبلی خود را علیه کشورمان تکرار کرد و مدعی شد دولت جدید ایران به وعده های حقوق بشری خود عمل نکرده است.
به گفته وی مقامات ایرانی از گفتگوهای هسته‌ای برای نشان دادن جنبه های مثبت جمهوری اسلامی استفاده می کنند در حالی که تمایلی به صحبت درباره موضوعات حقوق بشری ندارند.
شهید همچنین از اجرای حکم اعدام در این ابراز نگرانی کرد. گزاش مشروح وی در حالی امروز منتشر می شود که وی تاکنون  بارها در گزارش‌های خود اصول و ارزش‌های اسلامی و احکام اسلام را زیر سؤال برده و آنها را مغایر با حقوق بشر معرفی کرده است. این دیپلمات سابق مالدیوی در گزارش های سابق خود  از افراد تروریست که سابقه مبارزه مسلحانه و کشتار مردم عادی را دارند  حمایت کرده است.
 ایران اساسا تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر را به‌دلیل عملکرد گزینشی و ایجاد تبعیض در میان کشورهای عضو قبول ندارد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.