خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چالش های پیش روی شبکه های مسیحی فارسی زبان

شبکه های مسیحی فارسی زبان بر خلاف تبلیغاتشان تا به حال نتوانستند اهداف تعیین شده خود را در رابطه با ایران و کشورهای فارسی زبان عملی کنند ولی همچنان به عنوان یک تهدید بالقوه برای تشکیک در اعتقادات ایرانیان مسلمان به شمار می روند.

چالش های پیش روی شبکه های مسیحی فارسی زبان

از مهمترین چالش های این شبکه ها بحران مشرعیت است به طوری که این شبکه ها بار ها اعلام کرده اند که به هیچ گروه و یا حزبی وابسته نیستند اما بر خلاف ادعاهای آنان برنامه های ساخته شده توسط آنها و پیشینه مجریان و گردانندگان آنها به خوبی وابستگی این رسانه ها را به جریان های صهیونیستی نشان میدهد.

از دیگر چالش های اساسی این رسانه ها پخش مطالب دینی است ، درست است که این شبکه ها با استفاده از کارشناسان خود در خصوص مسائل دینی بحث های مختلفی را مطرح می کنند اما  نمی توانند تمامی نیاز های مخاطبان خود را پوشش بدهند زیرا بیشترین مطالبی که آنها بحث می کنند در خصوص مطالب روان شناسی دینی است و در حوزه های عقلانی و سوالات تحلیلی  هیچ گاه ورود پیدا نمی کنند.

از چالش های امروز این شبکه ها بحران جذب مخاطب است و دلیل اصلی آن را می توان در فعالیت های ضد اسلامی و ضد ایرانی این شبکه ها جست و جو کرد در واقع هرچند که گردانندگان این شبکه ها سعی دارند تا اندیشه های صهیونیستی خود را پنهان نمایند اما توانایی پنهان کردن  این قضیه را نداشته و به طور مستقیم علیه آموزه های اسلامی  و ارزش های فرهنگی ایرانیان سخن می گویند لذا هم اکنون دچار بحران در جذب مخاطب شده اند.

شبکه های مسیحی فارسی زبان که برنامه های تبلیغی خود را در تمامی زمینه های تاثیرگذار برای جذب مخاطب آزموده اند با این اوصاف همچنان به پخش برنامه های خود در این شبکه ها میپردازند تا شاید در این بمباران های تبلیغاتی بتوانند به اهداف از ژیش  تعیین شده خود دست یابند.

باید خاطر نشان کرد برای این شبکه ها حتی تشکیک آفرینی در اعتقادات یک مسلمان و یا عضوگیری یک ایرانی و به طور کلی مسلمان غنیمت ارزشمندی محسوب می شود و بی گمان با چنین انگیزهای است که هزینه تولید ساعت ها برنامه تبلیغاتی برای آن ها فراهم می شود.

منبع :انجمن رهپویان هدایت

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.