خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ممنوعیت فعالیت جمعیت الوفاق در بحرین

به گزارش ادیان نیوز، دادگاهی در بحرین  فعالیتهای جمعیت الوفاق به عنوان مهم‌ترین گروه مخالف رژیم این کشور را ممنوع اعلام کرد.
«عبدالله الشملاوی» وکیل مدافع بحرینی در این باره گفت که به موجب حکم دادگاه مذکور همه فعالیت‌های گروه الوفاق به مدت سه ماه به حالت تعلیق درخواهد آمد.
بلافاصله پس از صدور این حکم «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین حکم دادگاه را درمورد توقف فعالیت جمعیت الوفاق سیاسی و نادرست دانست.
شیخ علی سلمان تاکید کرد حکم دادگاه درمورد جمعیت الوفاق و رای به توقف فعالیت آن، نشان از خصومت سیاسی می‌دهد، خصومتی که دولت به آن عادت کرده است تا صدا‌ها برای آزادی و دموکراسی را خاموش کند.
وی تاکید کرد این حکم مخالف همه معیار‌ها است و جمعیت الوفاق همچنان به درخواست برای تحول دمکراتیک طبق خواست مردم بحرین ادامه خواهد داد.
شیخ سلمان گفت ما از طریق مسالمت آمیز خواستار برقراری عدالت اجتماعی، مساوات و پیشرفت کشور هستیم.
هیئت امنای جمعیت اسلامی الوفاق نیز در نشستی فوق العاده حکم دادگاه بحرین را درمورد توقف فعالیت آن، دیکتاتور مآبانه توصیف کرد.
این هیئت در این نشست حکم دادگاه را ماجراجویی دیوانه وار توصیف و تاکید کرد حکم دیکتاتور مآبانه دولت با هدف از بین بردن واقعیت سیاسی و اجتماعی از طریق مخالفت با خواست مردم و گرایش به خودکامگی با بهره‌گیری از سازمان‌های صوری است.
جمعیت الوفاق بحرین بزرگ‌ترین گروه مخالف شیعی بحرین است که در سال ۲۰۰۲میلادی و با هدف پشتیبانی از خواسته‌های مردم و مشارکت آن‌ها در تعیین سرنوشت کشورشان تشکیل شد.
این گروه چندی پیش انتخابات پارلمانی و شورای شهر بحرین را غیرعادلانه خواند و آن را تحریم کرد.
انتخابات مذکور قرار است اول آذرماه (۲۲ ماه نوامبر) برگزار شود. علاوه بر الوفاق، بسیاری دیگر از احزاب و جمعیت‌های سیاسی مخالف این کشور نیز آن را تحریم کرده‌اند.
رژیم آل خلیفه در آستانه این انتخابات فرمایشی سرکوب مخالفان خود را تشدید کرده است.
این کشور از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ شاهد انقلاب مردمی علیه حکومت استبدادی آل خلیفه است.
نیروهای این رژیم با همدستی برخی کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان سعودی به سرکوب گروه‌های مخالف از جمله شیعیان این کشور که اکثریت مذهبی بحرین را تشکیل می‌دهند، پرداخت.
منبع: ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.