خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماجرای پیشنهاد یک تاجر به آیت‌ الله صافی‌ گلپایگانی برای سفر به لندن

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله العظمی «صافی گلپایگانی» در دیدار آیت‌الله «مرتضی مقتدایی» رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین «فرخ فال» مدیر حوزه علمیه استان قم، با اشاره به اهمیت حوزه علمیه قم و برنامه آموزش این حوزه گفتند: اگر طلاب علوم پایه از اول با برنامه ریزی صحیح و دقیق، خوب درس بخوانند، موجب تقویت علمی آنها برای درس‌های بالاتر خواهد شد، لذا مدیریت حوزه باید بیشتر به دروس ابتدایی توجه داشته باشد.
مرجع عالی‌قدر تقلید، افزودند: در گذشته نه تنها تشویق نبود، بلکه موانع تحصیل زیاد بود و اشخاصی بودند که به ما می گفتند چرا درس دینی می خوانید و زمان این درس‌ها گذشته است(!).
ایشان ادامه دادند: حتی بعضی از تاجرین و ثروتمندان نزد مرحوم والد ما آمدند و گفتند، ما حاضریم تمام امکانات تحصیلی ایشان (حقیر) را فراهم کنیم و ایشان را به لندن بفرستیم تا آنجا تحصیل نماید؛ ولی در مقابل کسی نبود که ما را به دروس دینی تشویق نماید، فقط مرحوم والد و بعضی از اقوام بودند که ما را تشویق می نمودند.
آیت‌الله صافی گلپایگانی تصریح کردند: خوشبختانه الان اقبال جوانان به حوزه‌ها زیاد شده و باید با برنامه ریزی خوب و دقیق از این اقبال استفاده نمود.
استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: آنچه برای طلبه اهمیت دارد این است که واقعاً مبلغ اسلام باشد و با گوشه گیری و انزوا نمی‌شود دین را تبلیغ نمود.
ایشان با بیان اینکه عارف واقعی کسی است که دین را تبلیغ نماید و مردم را از گمراهی نجات دهد تاکید کردند: طلاب نباید روحیه گوشه گیری و انزوا را به اسم عرفان برای خود انتخاب نمایند.
منبع: ابنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.