خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تجهیز صهیونیست ها به جنگنده های جدید آمریکایی

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از “رأی الیوم”، با وجود اختلاف های اخیر میان آمریکا و رژیم صهیونیستی و خودداری وزیر جنگ رژیم اسرائیل از دیدار با مسئولان سیاسی آمریکا در سفر اخیرش به واشنگتن، امروز اعلام شد که موشه یعلون وزیر جنگ رژیم اسرائیل و چاگ هگل همتای آمریکایی وی درخصوص تجهیز اسرائیل به سری دوم از جنگنده های اف ۳۵ به توافق رسیدند. این جنگنده ها را شرکت “لاکهید مارتین” تولید می کند.
روزنامه صهیونیستی “هاآرتص” می گوید امضای قرارداد نهایی پس از تایید آن در کابینه بنیامین نتانیاهو انجام می شود. منابع امنیتی درتل آویو اعلام کرده اند که رژیم اسرائیل از آمریکا ۱۹ فروند هواپیما از این مدل با هزینه دو میلیارد و ۷۵ میلیون دلار خریداری کرده است و در اواخر سال آینده اولین سری از این هواپیماها را تحویل خواهد گرفت.
منابع یاد شده افزودند که پایگاه نظامی “نفاطیم” که هواپیماهای جدید را درخود جای خواهد داد، مورد بازسازی و تقویت ساختارهای ناوبری قرار گرفته است.
بنا به گفته های افسران ارشد نیروی هوایی ارتش رژیم اسرائیل، پس از مدتی کوتاهی خلبانان صهیونیست برای استفاده از هواپیماهای جدید آماده خواهند شد.
منابع یاد شده می گویند که تحویل هواپیماهای آمریکایی از سال ۲۰۱۶ شروع خواهد شد و تا سال ۲۰۱۸ ادامه می یابد و طبق اعلام منابع آگاه، دومین سری از این هواپیماها در سال ۲۰۱۹ به دست اسرائیل خواهد رسید.
هاآرتص به نقل از افسران ارشد نیروی هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل نوشت که تجهیز به این نوع هواپیماها تحولی در قدرت نیروی هوایی خواهد بود و فرماندهی ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز این قرارداد را تایید کرده است.
به نوشته هاآرتص هفته آینده رئیس طرح هواپیماهای اف ۳۵ به سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد. قیمت هر یک از این هواپیماها ۱۲۲ میلیون دلار است و نهایت سرعت آن در ساعت به ۱۹۳۰ کیلومتر می رسد. طول این هواپیماها ۱۶ متر و طول بال آن ۱۱ متر است.
تحلیلگران مسائل نظامی براین باورند که با عرضه شدن این هواپیماها، بسیاری از جنگنده ها از جمله اف ۱۸ و اف ۱۶ و جنگنده انگلیسی هریر بازنشسته خواهند شد.
پایگاه صهیونیستی والا نوشت: اسرائیل خرید هواپیمای (V22) را دراین مرحله به علت نبود بودجه مالی و با وجود موافقت آمریکا با فروش آن لغو کرده است.
منابع امنیتی صهیونیستی نوشتند که در جریان سفر وزیر جنگ اسرائیل به واشنگتن، چاگ هگل وزیر دفاع آمریکا با تجهیز ارتش اسرائیل به سلاح های پیشرفته موافقت کرده است.
در سپتامبر سال گذشته میلادی، وزیردفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم اسرائیل درخصوص توافقی برای خرید هواپیماهای V-22 به توافق رسیدند. V-22 یا عقاب دریا، یک هواپیما-بالگرد است.
رژیم صهیونیستی پیشتر از آمریکا خواسته بود این هواپیماها را زودتر تحویل دهد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.