خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عزاداران امام‌ حسین(ع) در قلب آمریکا

به گزارش ادیان نیوز ،  در شبی که به نام حر بن ریاحی شناخته می‌شود خبرگزاران این مرکز رفته است و گزارشی از این مراسم ارسال نمو‌ده اند.
این مرکز اولین مرکز اسلامی سیاه پوستان آمریکایی شیعه است که چند ماهی است که توسط زبیر هاشم در زمینی به مساحت ٢/۶ هکتار احداث گردیده است.
در این مراسم حجت‌الاسلام جعفر محب الله که خود از سیاه‌پوستان مسلمان شیعه است در سخنرانی خود به موضوع شهادت حر ابن یزید ریاحی می‌پردازد.
زبیر هاشم، بنیانگذار این مرکز اسلامی که ثقلین نامیده شده است گفت: من از کودکی خاطرات طفولیت خودم را از مرکز اسلامی ایرانیان به نام خانه اسلامی در واشنگتن به یاد دارم. در خیابان شانزدهم واشنگتن مسلمانان گرد هم می‌آمدند.
وی افزود: من چگونگی نامگذاری آن مکان را به یاد ندارم اما آن اتفاقات از اولین خاطرات من از جامعه مسلمانان آمریکا است. ما در آن مکان به جز برگزاری مراسمات مذهبی برنامه‌هایی مانند ورزش‌های مختلف و کلاس‌های مختلف را برگزار می‌کردیم.
هاشم تصریح کرد: ما احساس می‌کردیم که برای بهبود وضعیت سیاه‌پوستان نیاز به یک فوریت در ایجاد اینچنین مرکزی داریم. تصور ما این بود که این آخرین فرصت ما از طرف خداوند است که برای کودکان کاری را انجام دهیم. امید است که خداوند از ما خشنود باشد.
در پایان این مراسم نیز مراسم سینه‌زنی و عزاداری برگزار شد.
تصاویر دیگری از این مرکز و مراسم نیز در ذیل منتشر می‌شود.

منبع : تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.