خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیوستن سرباز پیشین آمریکا به کردهای کوبانی + تصاویر

به گزارش ادیان نیوز، جردن ماتسون، ۲۸ ساله و متولد ایالت ویسکانیسین آمریکا، پس از دیدن سقوط شهرهای عراق به دست گروه تروریستی داعش، فهمید که نمی‌تواند بیکار بنشیند و شاهد قدرت یافتن روزافزون داعشی‌ها باشد.
او که کارگر بسته بندی مواد غذایی در شهر استوارتونت ویسکانسین بود، به خبرگزاری سی.ان.ان گفت: “ابتدا دست به دعا برداشتم”. او یک مسیحی است و افزود: “من از خودم پرسیدم که آیا این چیزی است که می خواهم انجام دهم؟ دست آخر تصمیم گرفتم به کردستان بروم.”
 جردن ماتسون
او ابتدا با “واحد دفاع از مردم کرد” در فیسبوک تماس گرفت و سپس به ترکیه پرواز کرد و آنها او را به “رجاوا” در شمال سوریه بردند.
او اکنون یکماه است که بطور داوطلبانه در این جنگ شرکت دارد. او در دوران دوساله خدمتش در ارتش آمریکا هرگز به خارج این کشور اعزام نشده بود.
او در روز دوم نبرد با داعش هدف ترکش خمپاره قرار گرفت و زخمی شد.
در دوران بستری شدن برای درمان زخمهایش، او در رسانه های اجتماعی از دیگران دعوت کرد تا برای کمک به شبه نظامیان کرد به منطقه بیایند.
او گفت که تعداد زیادی از سربازان پیشین اروپایی، آمریکایی و استرالیایی با او تماس گرفته اند. آنها برای جنگیدن در کنار شبه نظامیان کرد ابراز علاقه کرده اند.
به نوشته وب سایت العربیه، او گفت: “داعش همه این کشورها را تهدید می کند، و دست به تبلیغ در این کشورها می زند. سربازان پیشین این کشورها که عاشق کشورهایشان هستند، نمی خواهند بیکار بنشینند و اجازه بدهند چنین چیزی اتفاق بیافتد.”
در حالیکه داعش از طریق رسانه های اجتماعی عضو گیری می کند، مورد ماتسون نشان می دهد که شبه نظامیان کرد هم از همین روش برای دعوت از خارجیان استفاده می کند.
ماتسون در صفحه فیسبوک خود به همه جنگجویان علاقمند پیام داد که صبور باشند، “زیرا افراد زیادی به این دعوت پاسخ داده اند.”
ماتسون می گوید که همیشه می خواسته یک سرباز باشد، و پس از مرخص شدن از ارتش آمریکا در سال ۲۰۰۷، اکنون با سفر به کردستان به آرزویش رسیده است.
ماتسون می گوید که مقامات آمریکایی او را زیر نظر دارند، و او فکر نمی کند جلوی بازگشتش به آمریکا را بگیرند. اما اگر هم این اتفاق بیافتد، او می گوید که در کردستان می ماند.
ماتسون تنها آمریکایی داوطلب در جنگ کردستان نیست. برایان ویلسون ۴۳ ساله، سرباز پیشین “طوفان صحرا” از ایالت اوهایو هم جزو معدود آمریکایی هایی است که به کردستان رفته اند.
خانواده ویلسون به رسانه ها گفتند نمی دانند که چرا او کودکان خود را رها کرده و به شبه نظامیان کرد پیوسته است. آنها می گویند: “او شیفته تاریخ است و در باره اوضاع آنجا زیاد صحبت می کرد.”
ویلسون در یک ویدیو گفت که هنوز منتظر پیوست به جنگ با داعش است، و “کردها بسیار مهمانوازند.”

 

منبع: جام

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.