خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سیاستمدار افراطی فرانسوی مسلمان شد + عکس

به گزارش ادیان نیوز، ماکسنتیوس بوتی گفت: من آماده‌ام توضیح بدهم به آنها که اسلام یک ماموریتی برای متحد کردن تمام مردان و زنان است.
تصمیم تکان دهنده این سیاستمدار در حزب مارین لوپن، به عنوان عضو شورای راستگرای فرانسه و مسلمان شدن او، پیام‌هایی ویدئویی به مقامات حزب خود داد و ضمن ستایش از اسلام و قرآن  از آنها خواست تا قرآن کتاب مقدس مسلمانان را بخوانند و به اسلام بپیوندند.
«ماکسنتیوس بوتی» که مشاور سیاسی حزب مارین لوپن در حومه پاریس شرقی است گفت: روزنامه لوپاریزین جبهه ملی و اسلام‌گرایی را شبیه به هم دانسته است در حالی‌که در اسلام ربا مورد تایید نیست.
در پیام ویدئویی ارسالی اعضای حزب به شدت دچار شوک شدند و عضویت بوتی در حزب به تعلیق  درآمد
دبیر محلی حزب بعد از این واقعه گفت: دین یک انتخاب شخصی است که من به آن احترام می‌گذارم، اما نمی‌توان آن را وارد حوزه سیاست و فعالیت‌های سیاسی کرد. این ویدئو تبلیغی ازسوی ماکسنتیوس غیرقابل قبول است.
حزب راست‌گرای افراطی «جبهه ملی فرانسه» فعالیت‌های ضد اسلامی را در دستور کارخود دارد. بنیانگذار این جبهه ملی ژان ماری لوپن، به دلیل نژادپرستی چندین بار محکوم شده است. لوپن با مدارسی که بین دانش آموزان گوشت حلال توزیع می‌کنند مخالف است و آن را یک مسئله بحث‌برانگیز در فرانسه‌ای می‌داند که در مدارس دولتی آن داشتن حجاب در ملاء عام ممنوع می‌باشد او همچنین در سال ۲۰۱۰ برپایی نماز جماعت مسلمانان در خیابان‌ها را به گردهمایی و سخنرانی نازی‌ها شبیه دانست.
حالا «ماکسنتیوس بوتی» عضو مشاور این حزب مسلمان شده و بقیه را هم به اسلام دعوت کرده است!  او گفت بعد از واقعه یازده سپتامبر و حملات زیادی که علیه مسلمانان و اسلام می‌شد دچار شک و تردید شدم. من آماده‌ام توضیح بدهم به آنها که اسلام یک ماموریت است برای متحد کردن تمام مردان و زنان است.
بوتی گفت: پس از بحث‌های طولانی با ائمه جماعات مسلمانان تصمیم گرفتم مسلمان شوم. من کاتولیک بودم، اما زمانی‌که کتاب مقدس انجیل را می‌خواندم می‌دیدم دارای تناقضات زیادی است درحالی‌که با خواندن کامل قرآن متوجه شدم این دین روشن و کامل است.
بوتی مرد اول جناح راست سیاسی حزب ژان ماری لوپن است که پس از مطالعات و تحقیقات زیاد مسلمان می‌شود.
در سال ۲۰۱۳ هم آرنود ون درن عضو سابق حزب راست افراطی پس از مطالعه کامل درباره  دین اسلام، مسلمان شد. او سال ۲۰۰۸ در میان رهبران حزب به تولید فیلم باعنوان توهین‌آمیز «فتنه» که درباره خشونت در اسلام و قرآن بود کمک کرده بود. اما بعد از ساخت فیلم  و اعتراض مسلمانان. او کنجکاو شد تا درباره اسلام و حضرت محمد (صلوت‌الله‌علیه وآله) بیشتر بداند و اطلاعاتی کسب کند همین آشنایی باعث گردید تا  در سال ۲۰۱۳مسلمان شود.
منبع: رهیافته
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.