خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آماده‌باش پلیس برای مقابله با دلقک‌های شیطانی

به گزارش ادیان نیوز، پلیس فرانسه چندین جوان را که در لباس دلقک‌ها رفتار خشونت آمیزی داشته‌اند بازداشت کرده است و همزمان نگرانی‌ها در مورد گسترش یک پدیده فرهنگی در شکل “دلقک های ترسناک و خشن” در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است که از آنان با تعبیر “دلقک های شیطانی” هم یاد می‌شود.

شهردار شهر کوچکی در نزدیکی مون‌پولیه نیز پوشیدن این لباس‌ها را تا یک ماه ممنوع کرده است. روز شنبه پلیس این شهر ۱۴ نوجوان را که با خود اسلحه کمری، چاقو و چماق حمل می‌کردند بازداشت کرد.
در شهر مون‌پولیه نیز مردی که لباس دلقک ها را به تن داشت، پس از ضرب و شتم یک مرد با میله آهنی بازداشت شد.
در شهر بتین در شمال فرانسه نیز یک جوان ۱۹ ساله که با پوشیدن لباس دلقک‌ها در خیابان عابران را تهدید می‌کرد به حبس تعلیقی محکوم شد.
چرا این افراد با پوشیدن لباس دلقک‌ها به رفتار خشونت آمیز دست می‌زنند؟
پلیس فرانسه معتقد است که اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در این مورد تأثیر بسزایی دارند. در بیانیه پلیس فرانسه گفته می‌شود: «از اواسط ماه اکتبر ویدئویی روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن به مردم در مورد رفتار خشونت آمیز و خطر افراد در لباس دلقک‌ها هشدار داده می‌شود.»
در حقیقت منتشر کردن تصاویری از دلقک‌های ترسناک و خطرناک اکنون در سطح جهان روی شبکه اینترنت مد شده است.
اوایل ماه اکتبر در آمریکا چندین گزارش از رفتار ترسناک و خشونت آمیز دلقک ها در ایالت های فلوریدا، کالیفرنیا و نیومکزیکو منتشر شد. عکس‌های این دلقک‌ها زیرعنوان “واسکو کلاون” (Wasco‌Clown) روی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.
واسکو کلاون در اصل یک طرح هنری مربوط به نمایش عکس دلقک‌های گمنام در شهری به همین نام بود، ولی بعدا به منبع الهام گروه دیگری بدل شد که عکس‌هایی را از افراد در لباس دلقک‌ها و در حال تهدید و آزار مردم منتشر می‌کنند.
کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیتر و اینستاگرام صفحات ویژه‌ای با عنوان واسکو کلاون راه اندازی کردند که طرفداران زیادی پیدا کرد. روی شبکه فیس‌بوک نیز فعالیت‌های مشابهی وجود داشت. اما هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت که این صفحات و یا حساب‌های کاربری در شبکه های اجتماعی با مواردی که پلیس مجبور به دخالت شده و یا گزارش داده است ارتباط دارند. بعضی از این صفحات دیگر قابل دسترسی نیستند.
فیلم‌های متعددی از شوخی‌های خشن و زننده که افرادی با لباس دلقک‌ها در آن نقش دارند روی شبکه یوتیوب منتشر شده و یکی از این فیلم‌ها تاکنون ۲۹ میلیون بار دیده شده است. در این فیلم می‌توان دید که فردی در لباس دلقک‌ها با برنامه ریزی قبلی، صحنه را برای حمله خشونت بار به یک عابر فراهم می‌کند.
در عین حال از شبکه‌های اجتماعی برای ضدحمله و مقابله با این موج استفاده می‌شود. پلیس فرانسه می‌گوید که گروه‌هایی روی شبکه‌های اجتماعی تشکیل شده که قصد دارند این دلقک‌های خشن را ردیابی و شناسایی کنند. در بخشی از بیانیه پلیس فرانسه گفته می‌شود: «هر فردی -چه دلقک‌های خشن و چه افرادی که می‌خواهند دلقک ها را شکار کنند- در صورت ارتکاب جرم، حمله به افراد و یا حمل اسلحه سرد و گرم بازداشت خواهد شد.»
 گروه‌های مبارزه با دلقک‌های ترسناک از پلیس فرانسه خواسته اند که پخش شایعه و اخبار تأییدنشده روی شبکه‌های اجتماعی را متوقف کرده و در مورد تشخیص یک دلقک خشن و چگونگی هشدار دادن در صورت مواجه شدن با این افراد نیز اطلاعاتی منتشر کرده اند.
منبع: بی بی سی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.