خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه بر عدم مداخله خارجی در سوریه تاکید کرد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از روابط عمومی کلیسای ارتدوکس روسیه، کریل در دیدار با حسون در مسکو در مورد وضعیت سوریه و مسایل این کشور گفتگو کرد.
رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه خطاب به مفتی سوریه گفت: شما نمونه بارزی از ملت قهرمان سوریه هستید که خود و خانواده تان ضربات تروریسم و افراط گرایی را تجربه کردید و به همین دلیل دعوت به آرامش و توقف جنگ داخلی قانع کننده است.
رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه با تاکید بر موضع روسیه در قبال تحولات سوریه بر حل و فصل سیاسی این مساله تاکید کرد.
وی گفت: بر اثر مداخله خارجی در امور داخلی سوریه، وضعیت این کشور مختل و مبالغ کلانی از خارج برای سرنگونی حکومت قانونی سوریه صرف شد.
وی بدون ذکر نام کشوری و در حالی که از اقدامات کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی منطقه در سوریه انتقاد می کرد، گفت: تمام نیروهایی که در سوریه خواهان جنگ و خونریزی بودند، از خارج حمایت می شدند و این وضعیت منجر به تقویت گروه های تروریستی در این کشور و تبدیل آنها به نیروی سازمان یافته و بسیار خطرناک شد.
وی اضافه کرد: امروز شاهد فعالیت های مخرب داعش به عنوان خطرناک ترین گروه تروریستی خاورمیانه هستیم که زندگی روزمره در سوریه و عراق را مختل کرده و تهدید جدی برای صلح و آرامش خاورمیانه است.
پاتریارک کریل گفت: در این شرایط موضع دولت سوریه و اقدامات ملت این کشور که از مبارزه برای استقلال و حق حاکمیت کشور خود باز نمی ایستد اهمیت خاصی می یابد و ما از این اقدامات حمایت می کنیم.
وی خاطر نشان کرد که بر اثر اعمال شرورانه تروریست ها در سوریه و عراق مسیحیان این کشورها در کنار هموطنان مسلمان خود قربانی می شوند و این تراژدی بزرگ است.
کریل در ادامه این دیدار از تلاش های دولت سوریه برای همزیستی مسلمانان و مسیحیان در فضای آرامش و دوستی در کنار یکدیگر تقدیر و آن را تحسین کرد.
وی خطاب به مفتی عالی سوریه گفت: شما به عنوان رهبر مسلمانان سوریه در برقراری روابط خوب میان پیروان اسلام و مسیحیت در این کشور نقش برجسته دارید.
مفتی عالی سوریه هم به نوبه خود با ابلاغ سلام گرم بشار اسد رییس جمهوری سوریه به پاتریارک کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه گفت: ملت سوریه هم دیدگاه خوبی نسبت به شما و روسیه دارد و کمک های انسانی روسیه بازتاب گسترده ای در سوریه داشته است.
وی گفت: مسیحیان سوریه از حقوق برابر با مسلمانان برخوردار هستند و در فعالیت های اجتماعی کشور مشارکت می کنند.
مفتی عالی سوریه اقدامات نیروهایی که برای ایجاد اختلافات مذهبی در این کشور تلاش می کنند را محکوم کرده و غیرقابل قبول خواند.
منبع: شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.