خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حمایت پوشالی اوباما از حقوق مسلمانان میانمار

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این سخنان باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از نشست رئیس‌جمهوری میانمار با رئیس ارتش و احزاب سیاسی اپوزیسیون مطرح شد.
برخی از منتقدان دیدار رهبران میانمار را تلاشی برای ترمیم وجهه میانمار در آستانه سفر ماه آتی باراک اوباما به این کشور می‌دانند که دومین سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به این کشور آسیایی است.
این نشست در شرایطی انجام می‌شود که گروه‌های حقوق بشر همچنان نگران وضعیت بحرانی ساکنان میانمار هستند و در این میان شرایط زندانیان سیاسی، سرکوب مسلمانان روهینجا و اقلیت‌های قومی در اولویت قرار دارد.
باراک اوباما با اشاره به این بحران در گفت‌وگوی تلفنی روز پنج‌شنبه خود با تین سین، رئیس‌جمهوری میانمار تاکید کرد: تمام تلاش‌ها باید انجام شود تا آتش‌بس ملی در کوتاه‌ترین زمان به ثمر بنشیند.
اوباما که قرار است ۱۲ و ۱۳ نوامبر به میانمار برود، بر اهمیت اجرای گام‌های بیشتر برای بهبود وضعیت مسلمانان ایالت راخین و نیز انجام اقداماتی برای حمایت از حق مدنی و سیاسی مردم روهینجا تاکید کرد.
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.