خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وجود بیش از ۱۰۰ دین و مذهب در استرالیا / اسلام سومین دین رایج است

سفیر استرالیا در ایران:

سفیر استرالیا در ایران با اشاره به ضرورت گفتگوی بین ادیان گفت: بشر کنونی نیازمند گفتگوی ادیان و گردهمایی فرقه‌های گوناگون است. از این رو پیروان بیش از یکصد دین و مذهب در استرالیا حضور دارند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران در سفر یک روزه به قم در دیدار با رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اشتیاق وی در موضوع گفتگوی ادیان، گفت: بشر کنونی نیازمند گفتگوی ادیان و گردهمایی فرقه‌های گوناگون است.

وی از حضور پیروان بیش از یکصد دین و مذهب در استرالیا خبر داد و افزود: بعد از مسیحیت و بودائیسم، اسلام سومین دین رایج در استرالیا است.

سفیر استرالیا با اشاره به گسترش هندوئیسم در بین ساکنان این کشور، آموزش را ابزاری برای گفت‌وگو بین مذاهب و ادیان خواند و گفت: هفتاد هزار ایرانی در کشور استرالیا ساکن هستند که با هوش سرشاری که دارند توانسته‌اند ظرفیتی برای معرفی اسلام و فرهنگ این کشور باشند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه هم در این دیدار با محکوم کردن تفکر تکفیری این نوع اندیشه را برای نسل کنونی و آینده بشر خطرناک دانست و تصریح کرد: در مناسبات سیاسی کسی در دنیا حرفی از آن نمی‌زند.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی از آمادگی جامعه المصطفی العالمیه برای همکاری‌های دو جانبه بین مراکز علمی و آموزشی استرالیا و جامعه المصطفی خبر داد و گفت: بیش از یک‌صد ملیت در ۱۶۰ گرایش در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

منبع مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.