خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روایت تلخ جنایت داعش از زبان رییس قبیله البونمر+فیلم

به گزارش ادیان نیوز، “غازی الکعود” نماینده استان الانبار در مجلس عراق و رییس قبیله سنی البونمر اظهار داشت: بیشتر عشایر سنی عراق تحت تسلط داعش هستند و تروریستها به خاطر حمایت عشیره البونمر از دولت و مردم عراق در صدد انتقام از مردم این قبیله بر آمدند.
نماینده استان الانبار در مجلس عراق، با اشاره به حمایت برخی کشورهای عربی منطقه از داعش، انقلابی توصیف کردن تکفیریها در موصل و دیگر جاها را ناشی از نادانی دانست.
وی افزود: پس از ۱۰ ماه جنگ با داعش و از اولین روزعید قربان، داعش قبیله را از چهارسو محاصره کرده و غذا و دارو و همه چیزحتی مهمات نیز قطع شده است.
الکعود گفت: به دنبال محاصره داعش، از دولت ها و کشورهای همسایه برای تامین غذا، دارو و مهمات به منظور دفاع از خودمان، کمک خواستیم اما به ما کمک نکردند و گروه داعش ، پس از تمام شدن مهمات و غذا و به دنبال آن عزیمت بیشتر مبارزان عشیره به منطقه حدیثه از توابع هیت برای ترمیم مجدد ساختار خود، توانست بر عشیره ما تسلط یابد.
وی افزود: به دنبال این امر داعش در میان قبیله نفوذ کرد و زنان ، مردان و کودکان را کشت و بسیاری از خانواده ها را آواره صحرا و بیابان کرد.
نماینده استان الانبار در مجلس عراق خاطرنشان کرد، داعش مردان قبیله البونمر را به صحرا کشاند و کشت و برخی از زنان را نیز همانجا رها کرد و صدها خانواده این عشیره را تحت محاصره در آورد و شمار زیادی از جوانان، بزرگ و کوچک و کودک و بیمار و میانسال را کشت.
الکعود افزود: بیشتر مناطق عشایر اهل سنت هم اکنون تحت تسلط داعش هستند و غیر نظامیان بی گناه کشته می شوند و برخی از آنان نیز با جنگجویان داعش مبارزه می کنند اما تاکنون حمله ای وحشیانه تر از حمله به عشیره البونمر به خاطر حمایت از ارتش و دولت ونزدیکی به عشایر جنوب و ارتباطات محکم با آنان، در عراق شاهد نبودیم.
نماینده استان الانبار با اشاره به اظهارات مقامات عربستان مبنی برانقلابی و مبارز توصیف کردن داعش در حمله به موصل و دیگر شهرها گفت: انقلابی و مبارز توصیف کردن تکفیری ها و تروریست ها نادانی و جهل است، چگونه می توان تاخت وتاز و قتل زنان وکودکان مسلمان و برادران عرب خود را جهاد نامید.

var s1 = new SWFObject(“/media/player/flvplayer.swf”,”single”,”400″,”300″,”7″);s1.addParam(“allowfullscreen”,”false”);s1.addVariable(“file”,”http://v.alalam.ir/news/2014/11/04/alalam_635507364357334267_25f_4x3.mp4″);s1.addParam(“menu”,”false”);s1.addVariable(“width”,”400″);s1.addVariable(“height”,”300″);s1.write(“player1415163903471”);

منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.