خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۱۶۰قربانی یک کانادایی برای سلامتی رهبر انقلاب

به‌ گزارش ادیان نیوز، سردار احمد‌رضا رادان طی سخنانی در جمع عزاداران پایتخت شور و شعور حسینی در حسینیه اعظم از اهدای ۱۶۰ قربانی یک شهروند کانادایی برای سلامتی رهبر معظم انقلاب به حسینیه اعظم زنجان خبر داد.
وی ارزش کار این شهروند کانادایی در اهدای نذورات برای سلامتی رهبر معظم انقلاب به بزرگ‌ترین اجتماع عزاداران حسینی را به دلیل آنکه کشورش سعی دارد اسلام را به صورت اسلام داعشی معرفی کند٬ بسیار بالا و با اهمّیت ویژه دانست.
همایش زنجانی‌ها نمایش قدرت اسلام بود
جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه زنجانی‌ها با اجتماع و عزاداری پر شور در حسینیه اعظم حماسه آفریدند٬ اظهار داشت: همایش مردم غیور زنجان همایشی است که بزرگ قدرت اسلام را به نمایش گذاشت.
سردار رادان با بیان اینکه همایش زنجانی‌ها در دسته عزاداری حسنیه اعظم همایش اقتدار نظام اسلامی است٬ افزود: این همایش بزرگ امروزه به صورت زنده از ۶ شبکه جهانی به صورت زنده پخش می‌شود.
وی با بیان اینکه عزاداری مردم خداجوی زنجان در روز یکشنبه، تیتر اول همه رسانه‌های خبری شده بود٬ ادامه داد: همه هیئت‌های عزادار در زنجان (اعم از هیئت‌ زینبیه٬ حسینیه و احمدیه و سایر هیآت‌)، در یک قالب خود را در یک همایش جهانی نشان دادند.
سردار رادان با اشاره به اینکه هیئتی‌ها مواظب باشند دشمن نتواند نفوذ داشته باشد٬ تأکید کرد: باید مواظب بود که انحرافات در عزاداری‌ها وارد نشود.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما برگرفته از مکتب حسینی‌ است٬ گفت: مردم ایران در انقلاب خود با بیان هیهات من الذلّه، انقلاب عاشورایی خود را مقابل رژیم پهلوی نشان دادند و لبنان نیز به تأسّی از انقلاب اسلامی ایران در مقابل دشمنان خود پیروز شد.
وی با بیان اینکه شور و شعور فلسطینیان برگرفته از مجاهدان لبنان بود و شور و شعور لبنان نیز برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است٬ افزود: شور و شعور جمهوری اسلامی ایران هم برگرفته از مکتب ناب سید الشهدا(ع) است.
سردار رادان با اشاره به اینکه هر چقدر بر شور ما اضافه می‌شود، باید بر شعور اعتقادی ما نیز اضافه شود٬ ادامه داد: نباید شور ادعایی داشته باشیم بلکه باید شورمان یک شور اعتقادی باشد.
امام حسین(ع) حُرّ مُقِر داشت؛ نه حُرّ مُصِر
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید سبک زندگی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را در زندگی خود حس کنیم٬ اظهار داشت: باید زندگیمان حسینی باشد؛ چرا که مکتب ما برگرفته از مکتب اباعبد‌الله‌الحسین(ع) است.
سردار رادان با اشاره به توبه حُر در واقعه کربلا، خاطر نشان کرد: قلب حُر وارونه نبود و به گناهش اقرار کرد؛ او وقتی می‌بیند امام حسین(ع) در جایگاه حق قرار دارد، با ایمان و یقین کامل به حضرت می پیوندد.
وی اضافه کرد: بعضی‌ها می‌گویند حُر توبه کرد؛ در حالی که خود بر خطایشان اصرار دارند.
برداشت برخی از توبه حُر نابجاست
جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه امام حسین(ع) حُرّ مُقِر داشت نه حُرّ مُصِر؛ گفت: برخی دائما از توبه حرف می‌زنند اما به گناهشان اقرار نمی‌کنند.
رادان تصریح کرد: در توبه باید نسبت به گناه و خطا مُقِر بود نه مُصِر؛ یعنی باید به گناهت اقرار کنی و بگویی اشتباه کردم که این گناه را انجام دادم.
وی با بیان اینکه برداشت برخی از توبه حُر نابجاست، متذکر شد: برخی‌ در حالی که اصرار بر خطا دارند، حرف از توبه می‌زنند. کجا حُر اینچنین بوده و امام حسین(ع) هم چنین حُرّی نداشته است بلکه حُرّ کربلا، حُرّ مُقِر بود نه حُرّ مُصِر
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.