خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افشاگری شیخ سعد المدرس از فعالیت های آقای صادق شیرازی

ادیان نیوز: ترجمه سخنان شیخ سعد المدرس یکی از علمای عراق 
دیروز من در اینترنت پیگیرى مى کردم، در هند راهپیمایى قمه زنى زنانه وجود دارد! زنها قمه مى زنند اسم این راهپیمایى را ” راه خدایان” گذاشته اند. این مسائل در سایر جامعه ها موجود بوده و برخى گفته اند که این مسایل از جاهاى دیگر به جامعه ما سرایت کرده است، ولیکن به علماى بزرگمان نگاه کنیم ببینیم چه مى گویند. والله سید محسن حکیم(ره) فتوا به حرمت داده اند، ایشون فرموده اند: “(قمه زنى) بغضى است در گلوى ما، من غرق بغضم، من در فتاواى علماى گذشته جستجو کردم و عالمى را نیافتم که به جواز فتوا دهد” مى گوید بغض است یعنى برخى مى خواهند قمه زنى را به مذهب تحمیل کنند، بفهمید این را وقتى یک مرجع مى گوید بغض است یعنى چه! آیت الله شیخ امینى هم نظرشان همینگونه است، (شهید) محمد باقر صدر نیز همین نظر را دارند. شیخ تیجانى در کتاب خود “ثم اهتدیت” نقل مى کند وقتى به محضر سید شهید(محمد باقر صدر) وارد شدم از او پرسیدم جریان این قمه زنى چیست ؟ فرمود غیر از عوام الناس و جاهلان آنها کسى این کار را نمى کند و علماى ما همیشه به تحریم آن پرداخته اند. از علماى معاصر ما ( آیت الله) محمد اسحاق فیاض با قمه زنى موافق نیست، آقاى سیستانى هم موافق این کار نیست.
شاید در اینترنت گفته باشد در این مورد از غیر من تقلید کنید ولکن بعضى از مقربین به ایشان مى گویند خیر ایشان با این کار در اوضاع حالى موافق نیستند و مى گویند جامعه به امور مهمترى نیاز دارد. بخاطر همین بعضى از فقها مى گویند اگر قمه زنى توهین بر انگیز باشد جایز نیست. توهین برانگیز یعنى چه ؟ 
یعنى اشمئزاز و تنفر مردم باشد. ببینید الان روز عاشورا زیارت امام مستحب است و بییتوته در کنار ضریح مستحب است، آیا من و شمایى که قمه نمى زنیم مى توانیم شب را آنجا بمانیم ؟! مگر اینکه با خودمان مشما ببریم و آنجا خودمان را با آن بپوشانیم! آخر مستحب است و هرکه شب را آنجا بماند ثواب شهداى کربلا را مى برد، چرا ما را از این نعمت محروم مى کنى برادر من ؟ برو یک جایى براى خودت پیدا کن و اونجا قمه بزن!
(حضرت امام) سید (روح الله) خمینى حرام مى داند این کار را. الان در ایران کسى قمه بزند حبسش مى کنند، ممنوع است! مقتضیات حکم مى کند. مگر نمى دانید این قمه زنى قابل سیاسى شدن است ؟ على الخصوص که دستگاههاى تبلیغاتى در دست کشورهاى مستکبر است. بعضى جوانها از سر حسن نیت قمه مى زنند، ولى از این تصاویر استفاده هاى کاربردى مى شود. من جلوى تو را نمى گیرم: برو در اطاق پذیرایى خانه ات آن قدر قمه بزن تا بمیرى، نوش جانت ! ولى در خیابان جلوى شبکه هاى ماهواره اى مراعات باید کرد، بدون اینکه وارد بحث حلال و حرامش بشویم. والله اکثر فقها تحفظ مى کنند ولى من بعضى وقتها صراحت بیش از حد دارم: آیا مى دانید بیشترین تبلیغ براى قمه زنى توسط چه موسسه اى صورت مى گیرد ؟ موسسه ى شیرازیها !
این خانواده شیرازى دوازده کانال ماهواره اى دارند که کارشان روز و شب تبلیغ قمه زنیست. علامه سید حسن کشمیرى نقل مى کنند که اینها تا قبل از اینکه با حضرت امام خمینی (ره) به اختلاف نیفتاده بودند( براى تحقیق بیشتر دوستان به نامه هاى شهید چمران در مورد نقش حسن شیرازى در لبنان مراجعه بفرمایید) زیاد دنبال اشاعه قمه زنى نبودند، وقتى اختلاف افتاد هر شش تا پسرش را جمع کرد و گفت بیفتید دنبال دامن زدن به قمه زنى. پس مسأله سیاسى است نه عقایدى. یکى از مؤمنین از از آقاى محمد سعید حکیم از مراجع نجف سوال کرد آقا شما چرا کانال ماهواره اى نمى زنید؟ جواب دادند پولش را نداریم! ببینید چهار مرجع بزرگ که تمام اموال و وجوهات پیششان است توانایى یک کانال ماهواره اى را ندارند، آن وقت یک مرجع تحت اقامت جبریه بتواند دوازده تا کانال بزند، این جاى سؤال ندارد ؟ باید تحقیق کرد و گرنه گم مى شویم!
دیروز یکى از اهالى کربلا که پدرشان که از طرفداران قُرص قمه زنى بود یکباره ماه محرم قمه نزد( دهه هاى ٣٠ و چهل میلادى) پرسیدم چى شد پدرجان شما قمه نزدى امسال؟ گفت آخر با چشمان خودم دیدم! چه دیدى پدر جان ؟ گفت سفیر انگلیس روز عاشورا با ماشین رولزرویس در یکى از کوچه هاى کربلا ایستاد و شروع به توزیع کفن بین قمه زنها کرد، تا دیدم دست انگلیسیها پشتِ این کار است من دیگر قمه نمى زنم. این کشورها استفاده مى کنند از این مسایل بهره مى برند.
شاید کسى پیدا شود و بپرسد شیخنا چرا مراجعمان کارى نمى کنند، آیا شما مى دانید با مراجعى که با قمه زنى مبارزه نمودند چه کردند ؟ آیا مى دانید پسر سید ابو الحسن اصفهانى را بخاطر فتواى تحریم قمه زنى سر بریدند یا نه ؟؟؟ بله سید ابو الحسن این مرجع بلند پایه به حرمت قمه زنى فتوا دادند، یک فرد افغانى را فرستادند پسرش را سر برید، و پسر ایشان هم مرجع بزرگى بودند و در هنگام نماز سر ایشان را گوش تا گوش بریدند. اگر یکى از مراجع بخواهد در مورد قمه زنى چیزى بگوید با او جنگ راه مى اندازند …”
لقومٍ یعقلون
یا زهرا مدد…
منبع: فتن
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.