خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پرچم ایران در دست یتیمان سوری +تصاویر

​به گزارش ادیان نیوز، به نقل از روابط عمومی ​مرکز بین‌المللی فردایی بهتر، ​​با هماهنگی و همکاری موسسه غیردولتی بصمه شباب سوری در لاذقیه، برنامه‌ای تفریحی و فرهنگی برای فرزندان شهدای منطقه ریف لاذقیه برگزار ​شد​.
 
در این برنامه که در پارک عربی شهر لاذقیه برگزار شد، حدود ۵۰ ​کودک سوری از روستاهای اطراف لاذقیه حضور داشتند و ​اعضای مرکز بین‌المللی فردایی بهتر و موسسه بصمه شباب سوری، به بازی‌های مختلف و رنگ‌آمیزی دست و صورت بچه‌ها با نقاشی‌های کودکانه، پرچم‌های سوریه و ایران پرداختند.
 
توزیع پرچم‌های کاغذی که یک روی آن، پرچم ایران و روی دیگر آن پرچم سوریه بود، از نکات قابل توجه رسانه‌های های خارجی شد؛ کودکان سوری با بالا گرفتن این پرچم‌ها و خواندن سرود ملی سوریه، لحظات زیبا و غرور آفرینی را به تصویر کشیدند.
 
توزیع هدایای مرکز بین‌المللی فردایی بهتر به صورت بسته‌های لوازم التحریر به فرزندان شهید سوری بخش پایانی این برنامه را تشکیل داد؛ وجود نشان‌هایی از پرچم ایران در بسته‌های اهدایی، تصاویر کمک‌های مردم ایران را از ذهن کودکان و مادران آنها از یاد نخواهد برد.
 
پس از پایان این برنامه، تمام کودکان، مادران و خانواده‌هاشان به همراه همکاران و داوطلبان موسسه ایرانی و سوری عکس یادگاری گرفتند.
 
حضور مادران شهید پس از پایان برنامه در کنار تیم اعزامی ایرانی و تشکر از ملت و دولت ایران برای حمایت‌های همیشگی این کشور در کنار ملت سوریه لحظات پایانی این برنامه را رقم زد.
 
اعضای مرکز بین المللی فردایی بهتر با تاکید بر مردمی بودن این کمک‌ها، وظیفه قلمداد کردن این کمک‌ها و برنامه‌ها از سوی گروه‌های دانشجویی و مردمی، وعده همراهی همیشگی کنار محور مقاومت از جمله مردم مقاوم سوریه را به مادران شهید دادند.
 
در میان این خانواده‌ها، چهار خواهر و برادر بودند که افتخار می‌کردند پدرشان شهید شده است و برخی کودکان نیز با لباس ارتش سوریه حضور پیدا کردند و برخی کودکان نیز خود در جریان این اتفاقات دچار جراحت شده بودند.
 
بنابر این گزارش، مرکز بین‌المللی فردایی بهتر پس از توزیع کمک‌های بشردوستانه به خانواده‌های مجروح شهر طرطوس، بازدید و ارسال هدایا به دانش‌آموزان و معلمان بازمانده حرکت انتحاری اخیر تروریست‌ها در مقابل مدرسه عکرمه مخزومی شهر حمص، آخرین برنامه خود را در شهر لاذقیه در میان فرزندان شهدای نیازمند شهر لاذقیه با حضور تیم اعزامی برگزار کرد.
 
در پایان این سفر، توافقاتی میان اعضای مرکز بین‌المللی فردایی بهتر با موسسه بصمه شباب سوری، جمعیت خیریه الوعد الصادق انجام شد. موضوعات توافقی با این دو موسسه ایجاد برنامه‌های مختلف فرهنگی برای خانواده‌های شهدای ایران، سوریه و لبنان در مقابل مزدوران استکبار جهانی و همچنین همکاری برای مداوای مجروحین سوری در ایران است.

منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.