خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرمانده‌ای که جلیقه ضد گلوله نمی‌پوشد

به گزارش ادیان نیوز، روز گذشته تصویری در فضای مجازی منتشر شد که از آن با عنوان شادی آزادسازی جرف الصخر به سبک سردار سلیمانی یاد کرده‌اند. «لمون» یکی از کابران فعال شبکه اجتماعی توئیتر در این باره نوشت: سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در شادی آزادسازی منطقه “جرف الصخر” «هادی العامری» فرمانده سپاه بدر عراق، را در آغوش گرفت.
این عملیات دوم آبا‌ن ماه با نام “عاشورا” و بدون کمک نیروهای غربی موسوم به “ائتلاف ضد داعش” آغاز شد که در آن علاوه بر به هلاکت رسیدن حدود ۲۰۰ تکفیری داعش و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر دیگر از آن‌ها، منطقه راهبردی و مهم جرف الصخر در شمال استان بابل آزد شد.
«سردار حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که این‌ روزها در خطوط مقدم جبهه قرار دارد در این عملیات شهر جرف الصخر نیز دیده شد.در این تصاویر منتشر شده که بطور اختصاصی در اختیار خبرگزاری ابنا قرار گرفته، حاج قاسم در کنار «هادی العامری» رئیس سازمان بدر عراق، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبائی» جانشین دبیرکل گروه عصائب اهل الحق و «شیخ عدنان الشحمانی» فرمانده کتائب تیار الرسالی حضور دارد.
در این پیروزی بزرگ، نقش گروه عصائب اهل الحق نقشی بی بدیل بوده که فرماندهی آن را حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمد طباطبایی» جانشین حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ «قیس خزعلی» بر عهده داشت و در تصاویر زیر حضور این فرمانده خستگی ناپذیر به وضوح دیده می‌شود.
عصائب اهل الحق عملیات آزادسازی جرف الصخر را با نام «انتقام خون ابوکوثر» آغاز و به موفقیت رساند.شبکه‌های اجتماعی در عراق که از نقش اساسی سردار سلیمانی در آزادسازی شهر آمرلی تمجید کرده بودند امروز اعلام کردند که سردار سلیمانی صددرصد در آزادسازی جوف الصخر نقش داشته است.
شهر جرف الصخر که در شمال استان بابل و جنوب بغداد قرار دارد برای دولت عراق و دستگاه‌های امنیتی آن از اهمیت راهبردی برخوردار بود، به ویژه اینکه در ماه کنونی این مناطق محل تردد صد‌ها هزار تن از شیعیان به استان‌های جنوبی به ویژه کربلای معلی در ایام عزاداری حضرت امام حسین(ع) خواهد بود.
«ابوبکر بغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش نیز در پیامی صوتی با اذعان به شکست سنگین در این منطقه نیز دلیل آن‌را عدم مقاومت اعضایش در مقابل نیروهای امنیتی عراقی اعلام کرد.
«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق نیز با تبریک آزادسازی جرف الصخر تاکید کرد آزادسازی منطقه جرف الصخر کلید پیروزی‌های بعدی و آزاد سازی دیگر مناطق از دست گروه داعش است.
با این حال با گذشت اندک زمانی برخی از رسانه‌های مستقل عراقی تصاویری را پخش کردند که نشان از حضور قدرتمند سردار «قاسم سلیمانی» در جرف الصخر و نقش آن در آزادسازی این شهر داشت.
بنا بر گزارش آسوشیتدپرس تعدادی از فرماندهان نظامی از حضور ده‌ها مشاور سپاه قدس ایران و حزب‌الله لبنان در خطوط مقدم جرف الصخر، فراهم آوردن تسلیحات برای سربازان عراقی،‌ تعلیم حدود ۷هزار نفر از آنها و همکاری با فرماندهان عراقی برای رهبری عملیات‌های نظامی خبر داده‌اند.
یکی از مقامات نظامی عراق که خواسته نامش فاش نشود، در توصیف شخصیت سردار قاسم سلیمانی وی را شخصی شجاع و بی‌باک خوانده است که حتی در زمان حضور در خطوط مقدم نیز از جلیقه ضدگلوله استفاده نمی‌کند.
 
 منبع: فردا نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.