خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همسر حضرت عباس که بود؟

به گزارش ادیان نیوز، حضرت عباس فقط یک همسر داشتند و او لبابه دختر عبیدالله بن عباس زنی داراى شأن و بلکه سرور زنان عصر خویش بود . از اصیلترین و طاهرترین و عفیفترین زنها و از پیروان امیر المومنین علی ع …

ایشان شش فرزند برای حضرت عباس به دنیا اوردند پنج پسر و یک دختر ، ….فضل که بزرگترینشان بود و عبدالله و حسن و قاسم و محمد قاسم بن العباس در کربلا در رکاب امام حسین ع به شهادت رسید….

در روایات نقل شده که خانم لبابه شاهد تمام وقایع کربلا بود و از اسیر شدگان بودو به همراه زنان خاندان رسالت ظلم و ستمهای فراوان دید تا اینکه به مدینه بازگشت ….

ایشان گریه و مویه و فغان خاصی در بین زنان داشتند و از هول مصیبتهای وارده نمی توانست ارام باشد و همواره شب و روز گریان بود تا اینکه بیمار گشت . در روزی از روزها دیگر صدایی از او شنیده نشد ، زنان بر ایشان وارد شدند در ان هنگام ایشان ٢٨ ودر روایتی دیگر ٢۵ سال داشته اند ..

فرزندان حضرت عباس یتیم پدر ومادر شدند . پس سرپرستیشان را مادر بزرگ گرامیشان ام البنین سلام الله علیها بر عهده گرفتند اما ایشان نیز دو سال بعد از واقعه کربلا از دنیا رفتند ….
سپس سرپرستی انها را امام سجاد ع به عهده گرفتند . در روایات ذکر شده است که هر گاه یکی از فرزندان حضرت ابوالفضل العباس بر امام سجاد وارد میشدند ، امام نمیتوانستند خود را کنترل کنند و اشکهایشان بر گونه هایشان جاری میشد .

منبع : رهیاب

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.