خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراف پلیس اسرائیل: توسل به زور اهداف ما را در قدس محقق نمی‌کند

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از روزنامه رای الیوم، تعدادی از افسران بلندپایه اسرائیل با تهیه گزارش و ارائه آن به مسئولان سیاسی اعتراف کردند که با توسل به زور در قدس نمی توان به خشم و اعتراض فلسطینی ها پایان داد و اهداف مورد نظر را تحقق بخشید.
در گزارش آنان با اشاره به حمله نیروهای اسرائیلی و تعدادی از شهرک نشینان به مسجد الاقصی آمده است، آتش خشم فلسطینی ها در پی این اقدامات، با توسل به زور فرو نخواهد نشست.
فرونشاندن خشم فلسطینی ها، وظیفه محافل سیاسی اسرائیل است
روزنامه هاآرتص که این خبر را در تیتر اول خود منتشر کرده است، یادآور شد که فرماندهان پلیس اسرائیل به بنیامین نتانیاهو اعلام کردند که کاهش سطح خشم، فقط وظیفه‌ای سیاسی است.
به گفته فرماندهان پلیس اسرائیل دلیل اصلی شعله ور شدن آتش درگیری در قدس، اختلاف بر سر مسجد الاقصی است، نه خشم فراگیر فلسطینی‌ها از شهادت محمد ابوخضیر.
این گروه همچنین هشدار دادند که ادامه حمله نمایندگان راستگرا و افراطی کنست (پارلمان اسرائیل) به مسجد الاقصی و اظهارات غیرمسئولانه مقامات سیاسی موجب می‌شود تنش موجود در قدس به میزان بی سابقه‌ای شدت پیدا کند.
به نوشته هاآرتص، افسران بلند پایه پلیس اسرائیل در نشست با نتانیاهو و فرماندهان نهادهای امنیتی تاکید کردند که توسل به زور بیش از پیش علیه معترضان فلسطینی، آرامش را به ارمغان نخواهد آورد.
علاوه بر این، یک افسر پلیس اسرائیل در این نشست تاکید کرد که تحمیل جریمه‌های مالی بر خانواده های معترض فلسطینی، اعتراض آنان را دو چندان خواهد کرد.
شدت مواضع علیه معترضان فلسطینی، فاجعه بار است
این روزنامه همچنین به نقل از منابع بلندپایه پلیس اسرائیل فاش کرد که ژنرال یوحنان دنینو فرمانده کل پلیس از نتانیاهو خواست که از سیاستمداران بخواهد از شدت اظهارات سیاسی علیه مسجد الاقصی کاسته وا ز حمله نمایندگان کنیست به این مسجد جلوگیری کند و نتانیاهو نیز موافقت کرد.
همچنین یک افسر پلیس گفت که هرگونه شدت مواضع علیه معترضان فلسطینی می‌تواند موجب بروز فاجعه شود.
در همین ارتباط الکس ویشمن کارشناس نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت گفت که واقعیت اوضاع جاری در قدس حاکی از نبرد سخت بر سر حاکمیت این شهر است.
وی به نقل از منابع امنیتی بلندپایه در تل آویو مدعی شد که تمام گروههای فلسطینی جبهه ای برای نجات از تسلط اسرائیلی ها تشکیل داده اند.
ویشمن افزود: به موازات آن تل آویو نیز توانست ثابت کند که بازگشت به مذاکرات سیاسی در شرایط کنونی بعید است و باید تعداد نیروهای نظامی را در قدس افزود.
بستن درهای مسجد الاقصی، حماقت سیاسی بود
این کارشناس نظامی گفت: تعدادی از مسئولان اسرائیلی با حماقت سیاسی رفتار کرده و تصمیم گرفتند درهای مسجد الاقصی را به روی فلسطینی ها ببندند؛ اقدامی که به نفع محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان تمام شد و او نیز به اختلافات با اردن دامن خواهد زد و عربهای فلسطین را به خشم در آورده و جهان اسلام را شعله ور خواهد کرد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.