خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پلنگ ارتش سوریه را بشناسید + عکس

به گزارش ادیان نیوز، سرهنگ «سهیل حسن» که به نام مستعار پلنگ ارتش در سوریه شهرت یافته؛ مرد ماموریت‌های سخت در این کشور است.این سرهنگ سوری که در حومه شهر جبله در استان لاذقیه به دنیا آمده است؛ عملیات خود را از شهر حماه آغاز کرد و شیوه رزم آوری وی محاصره دشمن و بارش آتش بر سر دشمن در میدان نبرد است.یکی از مهم‌ترین خصوصیات سهیل حسن، نظم و تدبیر آرایش نظامی منظم است که همواره با جدیت بر رعایت انضباط در میان سربازان خود تاکید دارد.

سرهنگ سهیل حسن مهارت بسیاری در استقرار و ایجاد امنیت مناطق آزاد شده دارد، ‌به گونه‌ای که مناطقی که توسط وی از لوث وجود تروریست‌های داعش پاکسازی شود هرگز اشغال نخواهد شد.
این سرهنگ سوری سال گذشته توانست محاصره شهر حلب را بشکند و راه امداد به این شهر را فراهم کند. وی در ادامه ماموریت خود در استان حلب، منطقه صنعتی شیخ نجار و زندان حلب را آزاد کرد.
سهیل حسن در ماموریت دیگر خود، حومه شهر حماه را پاکسازی کرد و توانست حمله اخیر جبهه النصره به شهر مسیحی نشین محرده را دفع کند، البته آزادسازی مناطق متعددی در حومه شهر لاذقیه و حومه شهر ادلب نیز در کارنامه وی دیده می‌شود.
این فرمانده سوری از ابتدای جنگ در این کشور تاکنون در هیچ نبردی شکست نخورده و شهرت سرهنگ سهیل حسن سبب پیوستن بسیاری از سربازان به تیپ ویژه او شده است.
وی هم اکنون برای پاکسازی مناطق شرق استان حمص از نیروهای داعش به این منطقه رفته و امید است که این فرمانده سوری با توجه به فهم نظامی و توانایی‌اش در خلق تاکتیک‌های جدید، بتواند این مناطق را از عناصر داعش باز پس‌ گیرد.
منطقه گازی شاعر در استان حمص تاکنون دوبار به دست داعش افتاده است و نزدیک به ۴۰۰ تن از نیروهای نظامی سوری در این منطقه کشته و صد‌ها تن دیگر از آنان مجروح شدند. نیروهای سرهنگ حسن در روزهای اخیر توانستند که مناطقی همچون چاه گاز حیان و تپه سیریاتل در اطراف چاه گاز شاعر را از چنگال داعش آزاد کنند.
گفتنی است، میدان گازی شاعر که بخشی از نیاز گازی سوریه را تامین می‌کند، ‌نقش زیادی در تولید برق در این کشور دارد.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.