خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

منشا افراط گرایی در اتریش امامان ترکیه‌ای هستند !

به گزارش ادیان نیوز، “سباستین کورتس” در سخنانی خاطرنشان کرد که این امر باعث شده برخی اروپایی ها به اصطلاح برای جنگ به سوریه رهسپار شوند.
کورتس افزود: این امامان ترکیه ای از خارج بویژه ترکیه حقوق می گیرند، درحالیکه براساس قانون جدید تدوین شده در ارتباط با اسلام در اتریش، دریافت پول از سوی آنها از خارج ممنوع است.
وی تصریح کرد: هر امامی را باید اتریش تعیین کرده و حمایت مالی کند.
کورتس خاطرنشان کرد: هدیه ها و کمک ها مثلا ساختن مساجد و مقبره ها و نظایر آن فقط یکبار مجاز است و حمایت مالی مداوم بویژه پرداختن حقوق براساس قانون جدید ممنوع شده است.
وی افزود: این قانون جدید بر ترجمه قرآن کریم به زبان آلمانی تاکید نمی کند بلکه فقط خواهان یک ترجمه مورد توافق بین همه مسلمانان است تا اینکه اجازه تاسیس هیات های متعدد اسلامی با عقیده و آموزه های واحد را ندهد.
کورتس گفت: هیات اسلامی در اتریش همان نماینده قانونی مسلمانان است و اجازه ایجاد هیات دیگری برای نمایندگی علوی ها با توجه به اختلاف عقیده بین اهل سنت و علوی ها داده شده است.
قرار است پارلمان اتریش این قانون جدید را در طول دو روز آینده تصویب کند. این قانون بحث و جدل گسترده ای در محافل سیاسی و دینی بین طرفداران و مخالفان آن به راه انداخته است.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.