خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حشیش‌بازان قاتلی که تاریخ را تحریف می‌کنند + تصاویر

ادیان نیوز: مطمئناً خیلی‌ها هستند که نام سری بازی‌های Assassin’s Creed را شنیده‌اند، حال چه بازی‌باز باشند و چه غیر آن. این بازی که در حال حاضر یکی از بزرگترین و مهم‌ترین سری بازی‌های یوبی سافت محسوب می‌شود، برای سال جاری قصد عرضه‌ی دو بازی برای کنسول‌های نسل هفتم و هشتم را دارد. اوّلی بازی AC:Unity برای نسل جدید کنسول‌ها یعنی Xbox one و PS4 و PC عرضه خواهد شد که ظاهر پیش نمایش‌ها نشان می‌دهد، که آغازگر انقلابی در این سری تاریخ محور خواهد بود و از نظر گرافیک بسیار پیشرفت داشته است. امّا بازی دوم یعنی AC: Rogue را یوبی سافت برای نسل قبلی کنسول‌ها یعنی xbox 360، Ps3، و به همچنین pc عرضه خواهد کرد.
امّا به تازگی طراح یوبی سافت اعلام کرده است، تلاش‌های زیادی برای شبیه‌سازی شهر پاریس در دوران انقلاب فرانسه‌ کرده‌اند که یکی از نقاط عطف طراحی و شبیه‌سازی، کلیسای جامع نوتردام است که طبق گفته‌ سازندگان، دو سال زمان صرف ساخت و شبیه‌سازی آن شده است.

حشیش‌بازان قاتلی که تاریخ را تحریف می‌کنند + تصاویر
این کلیسای غول پیکر و تاریخی در شهر پاریس که در بازی Unity نیز قابل مشاهده است، توسط طراح مراحل و آرتیست ارشد استودیو،Caroline Miousse در مدت ۲ سال طراحی شده است. این آرتیست هم‌چنین با تاریخ‌شناسان برجسته برای ساخت و طراحی دقیق ارتباط برقرار کرده و تحقیقات گسترده‌ای را پیرامون این اثر تاریخی انجام داده است.
“من بسیار خرسندم که این کار را انجام دادم. خیلی کار هیجان انگیزی بود و البته، استرس کمی نیز در اوایل راه به من وارد کرد. این استرس به خاطر دقتی بود که باید به خرج می‌دادم تا این طرح را مو به مو و با جزئیات کامل اجرا کنم. به هر حال این کلیسا شهرت جهانی دارد. هدف ما شبیه سازی این کلیسا در مقیاس ۱:۱ بوده است ولی برخی آثار هنری به علاوه‌ی پنجره‌های رنگی، به خاطر قوانین کپی‌رایت کمی متفاوت خواهند بود.”

حشیش‌بازان قاتلی که تاریخ را تحریف می‌کنند + تصاویر
سازندگان تمامی تلاش خود را کرده اند تا بیشترین جزئیات را در بازی قرار دهند. به تازگی آقایJeffrey Spice سرپرست گروه شخصیت‌سازی FX در یوبیسافت در مصاحبه ای که با Develop داشته است در این باره نظراتی را ارائه کرده است:
بازی در دهه ۱۷۹۰ اتفاق می افتد؛ دنیایی پر از کثیفی و تاریکی که باید تمامی این احساسات و محیط ها در بازی به نمایش کشیده شوند. از لحاظ گرافیک بازی ما بیش از پیش می توانیم افکت های مختلفی را در بازی قرار دهیم چرا که حافظه بیشتری در اخیتار داریم که به ما اجازه می دهد جزئیات بازی را افزایش داده و از قابلیت های کنسول های نسل جدید استفاده کافی را ببریم.
این حد از اهمیّت به این سری بازی، نشان دهنده‌ هدف و دورخیز عجیب سازندگان و نویسندگان این سری برای تحریف تاریخ و تغییر نظرهای مخاطبین در مورد اتفاقات مهم کشورهای مختلف است. نویسندگان با وارد کردن گروهی خیالی با نام اساسین(حشاشین یا قاتلان) به عنوان نیروهای خیرخواه مردم و برقرارکننده‌ عدالت به وسیله‌ کشت و کشتارِ حاکمان و قدرتمندان هر جامعه که همه‌ آنها در دسته‌ای خیالی با نام تمپلار (Templar) توسط نویسندگان بازی، طبقه بندی شده‌اند.
حشیش‌بازان قاتلی که تاریخ را تحریف می‌کنند + تصاویر
از اولین قسمت بازی که درباره حشاشین و رهبرشان حسن صبّاح و آغاز فعالیّت‌های قاتلین(اساسین‌ها) می‌باشد تا آخرین قسمت این سری که به انقلاب فرانسه می‌پردازد، اتفاقات مهم کشورهای مختلف در دوره‌های مختلف تاریخی مورد تغییر، تحریف و دست‌کاری اتفاقات شده و اساسین‌ها و تمپلارها به داستان اصلی وارد شدند(که اشاره به آنها یادداشت و گزارش جدایی را می‌طلبد).
مشخص است سازندگانی که تنها برای طراحی کلیسایی معروف نوتردام، ۲ سال زمان صرف کرده تا جزئیات این بنای قدیمی را کامل طراحی کند، قصد داشته هم اهمیت این کلیسای معروف را به مخاطبش نشان دهد هم اینکه، قصد دارد از این کلیسا در بازی استفاده‌های زیادی کند و به داستان‌های پیرامون این کلیسا و شخصیت‌های تاریخیِ آن بپردازد.
عنوان Assassin’s Creed Unity قرار است در تاریخ ۲۰ آبان سال جاری برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شود. 
مشرق
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.