خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عمان: زیانهای دشمنی با ایران بسیار زیاد است

به گزارش ادیان نیوز، “یوسف بن علوی” به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفت که درست نیست کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با کشوری مانند ایران دشمنی بورزند، زیرا “زیانهای دشمنی با این کشور در این برهه زمانی بسیار زیاد است”.
وی درباره اینکه آیا عمان نقشی را برای نزدیک کردن دیدگاه های ریاض و تهران ایفا می کند، اظهار داشت: با استقبال عربستان و همچنین تمایل جمهوری اسلامی ایران، در این زمینه تلاش می‌کنیم، ولی هر چیزی در زمان خودش.
بن علوی همچنین درباره نشست سه جانبه ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا به میزبانی عمان گفت که این نشست با توافق همه طرفها برگزار می شود و عمان نیز از این نشست استقبال کرد.
مذاکرات سه جانبه محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و جان کری وزیر خارجه آمریکا و کاترین اشتون هماهنگ کننده کشورهای ۱+۵ امروز در هتل بوستان مسقط پایتخت عمان برگزار می شود و تا فردا (دوشنبه) نیز ادامه می یابد.
مذاکرات ایران و ۱+۵ نیز قرار است سه شنبه برگزار شود.
بن علوی در ادامه تأکید کرد: این دیدگاه وجود دارد که آینده منطقه باید در گرو حسن همجواری باشد، و این امر هم نیازمند سازماندهی منافع است.
بن علوی درخصوص اختلاف کشورهای عربی با قطر اظهار داشت که باید نشست شورای همکاری در زمان تعیین شده آن در دوحه برگزار شود، و اختلافات بدون دیدار و گفتگو حل نمی شود.
منبع» العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.