خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران

نویسنده : محمدعلی بصیری

چکیده :

در عصر انقلاب ارتباطات و اطلاعات کشورهایی که ابزار و سهم و توان بیشتر در استفاده از آن را داشته باشند، جهت دستیابی به اهداف خارجی خود موفق تر عمل می نمایند. آمریکا و متحدین غربی آن در این شرایط مناسب و با امکانات ارتباطی- اطلاعاتی برتر جهت سلطه فرهنگی- تمدنی از این محیط با جنگ نرم برای اضمحلال و به حاشیه راندن رقبای فرهنگی- تمدنی خود در جهان اقدام نموده اند.

جمهوری اسلامی ایران به طور خاص و جهان اسلام به طور عام مورد هجوم جنگ نرم غرب قرار گرفته اند. در جنگ نرم با استفاده از جنبه های برتر فرهنگی، تمدنی، علمی و فنی خود برای تاثیر بر فکر و اندیشه دشمن و به تبع تغییر رفتار او تلاش می شود. با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی (مثل ماهواره، اینترنت و…) و تکنیک های پیچیده روان شناسی و جامعه شناسی با تاکید بر نقاط قوت عناصر قدرت نرم خود و نقاط ضعف عناصر قدرت نرم دشمن او را خلع سلاح فکری و اندیشه ای نموده و رفتار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی او را به نفع خود تغییر می دهد. در نتیجه به صورت مسالمت آمیز جریان سیاسی و یا نظام سیاسی مطلوب خود را روی کار آورده تا منافع حداکثری خود را تامین نماید.

کلید واژه : جنگ نرم، روش ها، ابزارها، راهک‌ارها، جمهوری اسلامی ایران.

جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.