خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صدور روادید اربعین حسینی زائران از سوی سازمان حج

به گزارش ادیان نیوز، “ناصر حویزاوی” مدیر حج و زیارت خوزستان، در گفت و گویی  به تشریح برنامه‎های این سازمان برای برگزاری آیین راهپیمایی اربعین حسینی پرداخت و اظهارداشت: زائران عتبات عالیات باید برای عزیمت به کشور عراق ویزا تهیه کنند.
وی با بیان اینکه حج و زیارت خوزستان برای راهپیمایی اربعین حسینی برنامه‎ریزی‎های بسیاری انجام داده است، ابرازداشت: زائران عزیز باید پیش از عزیمت به کشور عراق از قوانین و مقررات مرزی اطلاعات ضروری را کسب کنند.
مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به اینکه امسال سازمان حج و زیارت مسؤول صدور ویزا به زائران حرم امام حسین (ع) است، گفت: زائران می‌‎توانند از طریق شرکت‎هایی که مورد تأیید سازمان حج و زیارت است ویزای کشور عراق را دریافت کنند.
حویزاوی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی می‌‎توانند در قالب گروه ‎های ۴۰ نفری و یا به صورت انفرادی به کشور عراق سفر کنند، خاطرنشان کرد: برای استفاده از خدمات رفاهی هلال احمر در کشور عراق به زائران توصیه می‌‎کنم از سفرهای انفرادی خودداری کنند.
وی از صدور بیمه ویژه زائران اربعین حسینی امسال خبرداد و افزود: فقط زائرانی که از سازمان حج و زیارت ویزا دریافت کرده‎اند می‌‎توانند از خدمات بیمه‎ای و درمانی به صورت استفاده کنند.
مدیر حج و زیارت خوزستان به ساماندهی مرزهای خوزستان در اربعین حسینی امسال اشاره‎کرد و بیان‎داشت: مردم ساکن شمال خوزستان و اهواز از مرز چذابه و ساکنان جنوب خوزستان از مرز شلمچه اعزام خواهند شد.
مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به اینکه ویزای تعیین شده برای زائران در حدود ۱۴۰ هزار تومان است، گفت: ۱۷ شرکت مورد تأیید سازمان حج و زیارت در استان وجود دارد که مردم عزیز می‌‎توانند با نام‎نویسی در این شرکت‎‌ها به کشور عراق اعزام شوند.
منبع: خبرگزاری حج
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.