خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نگرانی «رادیو فردا» از حضور بسیج در اجرای تذکر لسانی

به گزارش ادیان نیوز، سایت «رادیو آمریکایی فردا» در گزارشی با ابراز نگرانی خود نوشت: “نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بسیجیان را موظف به «فرهنگ‌سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه لسانی» کردند.”

نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌در نشست صبح یکشنبه، ۱۸ آبان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ادامه دادند و مواد ۱۹ و ۲۰ این طرح مهم را به تصویب رساندند.
«رادیو فردا» بدون یادآوری نقش برجسته رسانه‌های غربی از جمله خود، در مرتبط کردن مغرضانه ماجرای اسیدپاشی در اصفهان با این طرح قانونی و انتساب آن به نیروهای مذهبی، مدعی شد: “طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در حالی در مجلس بررسی می‌شود که در هفته‌های گذشته بعضی جریان‌ها تلاش کردند موضوع اسید پاشی را مرتبط به این طرح عنوان کنند.”

استفاده از تصویری جهت‌دار در گزارش رادیو فردا درباره اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر

به موجب مصوبه مجلس، سازمان بسیج مستضعفین می‌تواند با بکارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قوانین نسبت به آنچه «فرهنگ‌سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زبانی» نامیده شده، عمل کنند. در تبصره این ماده مصوب شد مفاد این ماده نافی مسئولیت ضابطین قضایی بسیج در مرتبه اقدام عملی نیست. نمایندگان مجلس با ۱۶۰ رأی موافق و ۱۲ رأی مخالف ماده ۱۹ این طرح را تصویب کردند.
همچنین نمایندگان مجلس در ماده ۲۰ این طرح، مصوب کردند که تمامی‌دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و موسسه‌ها و شرکت‌های خصوصی و مراکز خدمات عمومی‌و اماکن عمومی‌و واحدهای صنفی موظف به رعایت این قانون هستند.
در همین حال نمایندگان مجلس به منظور رسیدگی بیشتر و تعیین تکلیف، ماده ۱۷ این طرح، یعنی وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر را دوباره به کمیسیون مشترک مجلس ارائه دادند. در ماده ۱۷ آمده بود که “ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسئول اجرای این قانون، گسترش و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و صدور مجوز برای تأسیس سازمان‌های مردم‌ نهاد و نظارت بر فعالیت‌های آنان و هماهنگ‌کننده تمامی‌دستگاه‌های اجرایی به منظور اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.”
گفتنی است، مجلس شورای اسلامی‌در ۱۶ مهرماه کلیات طرح «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» را  تصویب کرده بود.
منبع: امپراطوری دروغ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.