خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جستجوی ختم سوره واقعه و شاخص دینداری ایرانیان + عکس

خیلی از اوقات میزان دینداری مردم و گرایششون به اعمال دینی رو از ظاهرشون و یا جریان‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی نباید قضاوت کنیم بلکه باید از گوگل بپرسیم چه چیزی دغدغه این روزهاشونه!

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گوگل دروغ نمی گوید! این عبارت چند سالیست بر سر زبان‌ها افتاده و معنی آن هم به میزان جستجوی عبارت‌های مختلف در گوگل توسط مردم اشاره دارد و نشان می دهد جامعه در زمان‌های مختلف به چه عناصر و مسائلی توجه بیشتری داشته است.

احتمالا این روزها جسته و گریخته شما نیز ختم سوره واقعه رو انجام دادید و یا از اطرافیان درباره‌اش شنیده اید.

ختم سوره واقعه یکی از اعمال دینی معروف برای افزایش روزی و برآورده شدن حاجات است که با توصیه چند سال پیش آیت الله بهجت رونق بیشتری گرفته است.

در این عکس ما میزان جستجوی مردم درباره این ختم در گوگل را با موضوع پرتکرار علائم کرونا مقایسه کرده ایم. همانطور که مشخص شد در  روز آغاز این ختم تعداد افراد بسیار زیادی در موردش جستجو کردند.

شاخص دینداری ایرانیان

همیشه نباید «میزان دینداری مردم» و «گرایشات آنها» به اعمال دینی را از ظاهر و یا جریان‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی قضاوت کنیم! بلکه گاهی اوقات «گوگل» منبع مناسبتری برای پرسش و تحلیل شاخص دینداری مردم قلمداد می شود.

منبع مشرق نیـوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.