خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رهبر دینی ارامنه جهان: روابط دوستانه بین ارمنستان و ایران دارای سابقه غنی است

در این گفتگو، چاثلیق گارگین دوم از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارمنستان در طول جنگ آرتساخ و دوران سخت پس از جنگ تشکر کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، گارگین دوم، جاثلیق و رهبر دینی ارامنه جهان، اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان را در مقر اجمیادزین در تاریخ ۲۰ دسامبر به حضور پذیرفت.

جاثلیق گارگین دوم در سخنان خوشامدگویی خود تأکید کرد: روابط دوستانه و همکاری نزدیک بین ارمنستان و ایران دارای سابقه غنی است.

به گفته وی، جامعه ارامنه ایران نیز که به واسطه برخورد دوستانه مقامات ایرانی توانسته فرهنگ و ارزش های ملی خود را حفظ کند، در تعمیق و تحکیم روابط دو کشور نیز سهم بسزایی دارد.

سید مهدی فرشادان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان نیز به نوبه خود اطلاعاتی از برنامه‌ها و انتظارات این سفر به جاثلیق ارامنه ارائه کرد. وی همچنین به نقش رهبران دو کشور در تعمیق روابط دوستانه ارمنستان و ایران اشاره کرد.

آقای سید مهدی فرشادان با اشاره به وضعیت منطقه بر ضرورت حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات تأکید کرد.

در این گفتگو، چاثلیق گارگین دوم از حمایت جمهوری اسلامی ایران از ارمنستان در طول جنگ آرتساخ و دوران سخت پس از جنگ تشکر کرد.

رهبر دینی ارامنه جهان با بیان بهترین آرزوها برای اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که دیدارهای بین پارلمانی دو کشور نتایج خوبی را در جهت نزدیک‌تر شدن روابط بین ملت‌های دوست به ثبت برساند.

منبع کانال روشنگر مدیا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.