خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فیلم ضد ایرانی، دختر مسیحی را مسلمان کرد

 ادیان نیوز: من ازشهر کوچکی در انتاریو هستم و درخانواده‌ای مسیحی بزرگ شدم با این‌که مدام به کلیسا می‌رفتیم و عبادت می‌کردیم اما ابهامات و سوالات زیادی داشتم؛ البته تا آن زمان با هیچ مسلمانی مرتبط نبودم و چیزی از اسلام نمی‌دانستم. شناخت من از اسلام تنها منحصر به چیزهایی بود که در مدرسه شنیدم بودم یک‌سری کلیشه‌ها و تصورات غلطی که به اسلام نسبت داده می‌شد به‌خصوص با دیدن فیلم «بدون دخترم هرگز» این جهل بیشتر شده بود.
معلم من هم برای برطرف کردن ابهامات این فیلم کمکی نکرد حتی بعد از تماشای فیلم « بدون دخترم هرگز» پروژه‌ای به ما داد و خواست تا درباره نهاد خانواده  و اثرات مذهب بر خانواده تحقیق کنیم. به دلیل این‌که درباره اسلام اطلاعات کمی داشتم شروع به مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات از اینترنت کردم و این بهترین فرصت بود تا شناختم را درباره دین بالا ببرم. خداوند متعال پس از چهار ماه تحقیق، زیبایی اسلام را نشان من داد و سرانجام در ژانویه سال۲۰۰۲ به لطف خدا مسلمان شدم. درحالی‌که تنها قرار بود یک کار تحقیقاتی انجام بدهم ولی کنجکاوی من باعث گردید تا به طور مداوم درباره اسلام مطالعه و تحقیق کنم. هنگامی که مقاله خودم را نوشتم محتوای آن بیشتر از یک پایان نامه بود و اطلاعات جدیدی درباره اسلام کسب کردم که بسیار هیجان‌زده و خوشحالم کرده بود.
متاسفانه رسانه‌ها درباره اسلام تفسیرات بدی ارائه می‌کنند که در فیلم «بدون دخترم هرگز» وجود داشت ولی معلمم ناخواسته کمک کرد تا بدون توجه به فیلمی که دیدیم درباره اسلام بیشتر بدانم.
چیزی که برایم شگفت‌آور است این است که قرآن با زبان عربی است و هنوز در طول زمان هیچ تغییری نکرده است. دین اسلام چشم‌اندازهای جدیدی از زندگی پیش روی من قرارداد و نگاهم را به زندگی بازترکرد. بخصوص نماز و تمام جنبه‌های آن که نشان از تواضع دربرابرخداست و من معتقدم این همان چیزی بود که من باید طی می‌کردم. مسیر زندگی من با دوستانم فرق کرده است. بااین‌که در مسیحیت از خدا هم گفته می‌شود ولی هیچ وقت به اندازه اسلام خدا را درک نکردم. وقتی با اسلام آشنا شدم و تمام ابهامات و سوالاتی که در ذهن داشتم برطرف گردید.
بعد از تشرف به اسلام و گفتن شهادتین، در دانشگاه گوئلف ثبت نام کردم و سعی کردم تا بیشتر یاد بگیرم. دعا یک تجربه جالب بود که در دانشگاه یاد گرفتم چگونه دعا کنم و این هدیه خداوند به من بود هدیه‌ای که خیلی باارزش است حاضرنیستم این وضعیت را با هیچ چیز دیگری عوض کنم برایم قابل تصور نیست.
مردم همیشه ازمن در مورد اینکه چرا مسلمان شدم سوال می‌کنند. خانواده‌ام از اینکه من مسلمان شده‌ام خوشحال نیستند زیرا فکر می‌کنند من با اسلام آوردن، آنها و فرهنگ خودم را رد کرده‌ام، دوستانم هم مرا طرد کرده‌اند. من برای مدت طولانی مثل غریبه‌ها و خارجی‌ها بین آنها بودم اما نمی‌توانستم بفهمم چرا مسلمان شدنم برای آنها سخت و دشواراست. با گذشت زمان تلاش کردم تا حقیقت را به آنها نشان بدهم تا بتوانند اسلام را درک کنند و این برای من بهترین انتخاب بوده است
می‌خواهم به برادران وخواهرانم بگویم که مسلمان شدن شاید در ابتدا ترسناک و بد جلوه کند اما حقیقت چیز دیگری است. حتی این رجعت بسیار باارزش است و من هیچ وقت مانند امروز در زندگی شاد نیستم.
اسلام زیباترین و با ارزش‌ترین دین است. شانس با من بود که نور نشانم داده شد. تنها وقتی شما آن را ببینید درک می‌کنید و آن وقت دیگر در مقابله با آن نمی‌ایستید بلکه شما هم از آن بهره می‌برید
شما نمی‌توانید به تنها زندگی کنید هیچ کس تنها نیست زیرا خدا همیشه وجود دارد و او را در زندگی احساس می‌کنید با دعا و خواندن قرآن می‌توانید با خدا ارتباط برقرار کنید و روحیه خود را بالا ببرید  بعد از آن می‌توانید این احساس زیبا را به خانواده و دوستان و اطرافیان‌تان انتقال بدهیم. آنگاه متوجه خواهید شد که اسلام ترسناک نیست فقط زمان می‌برد و طول می‌کشد. باید صبوری کرد.
منبع: رهیافته
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.