خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حجاب اسلامی شرط حضور بانوان در میادین ورزشی !

ادیان نیوز: در این سال‌های اخیر یکی از موضوعاتی که جنجال‌آفرین بوده و اختلاف‌نظرهای فراوانی داشته است، موضوع حضور ورزشکاران زن در مسابقات مختلف برون‌مرزی می‌باشد که در این اواخر و بعد از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون و مسابقات جهانی کاراته این مسئله بسیار پررنگ‌تر شده است.
بعضی‌ها نظرشان این است که حفظ حجاب مهم‌تر از مدال‌آوری است و این دغدغه‌ها از بابت حفظ حریم عفت و حجاب هست و اگر انتقادهایی از طرف این‌ها آورده می‌شود دلسوزانه و در جهت ارتقای سطح فرهنگ دینی جامعه می‌باشد.
از طرفی هم بعضی از مراجع و بزرگان دین هستند که از حضور زنان با حفظ حجاب اسلامی در مسابقات ورزشی حمایت کرده‌اند که از جمله ایشان، مقام معظم رهبری می‌باشند که همواره حامی حضور بانوان و دختران ورزشکار با رعایت حجاب شرعی بوده‌اند: «حضور بانوان و دختران ورزشکار با رعایت حجاب شرعی، در میدان‌های بین‌المللی… اقدامی فوق‌العاده، بسیار مهم و باارزش است».[۱] 
مقام معظم رهبری از افق و زاویه دیگری به موضوع می‌نگرند. رهبر انقلاب بارها بر وجه تبلیغی حضور زنان محجبه در میادین ورزشی بین‌المللی تأکید کرده‌اند. حضور یک زن ورزشکار محجبه در میادینی که سایر زنان در آن نیمه برهنه هستند، بیش از آنکه یک رویارویی ورزشی باشد، یک رویارویی فرهنگی است. حضور بانوان محجبه در میادین ورزش بین‌المللی از نظر سیاسی و هم در مقابله با تبلیغات اسلام هراسانه غربی‌ها نقش دارد. 
نظر مقام معظم رهبری در مورد حضور بانوان محجبه در میادین ورزش بین‌المللی از طرفی دیگر انتقادهای مخالفین دین و اسلام را مبنی بر مقررات تبعیض‌آمیز برای بانوان و کمبود امکانات در مسابقات بین‌المللی را خنثی می‌کند.
در پایان این نکته را باید متذکر بشوم که مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام هیچ‌وقت راضی به بی‌حجابی و بدحجابی نبوده و نیستند و تأکید حضور بانوان در مسابقات ورزشی همیشه همراه با شرط حجاب بوده است و تقدیر ایشان از بانوی محجبه ورزشکار مؤید این مطلب است. 
پی‌نوشت‌ها:
[۱]. بیانیه آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، ۹۱/۱۲/۲۱
 منبع: پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.