خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش مرجعیت عراق به تغییرات اخیر در ارتش

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سیستانی، در خطبه نماز جمعه که در حرم سید الشهداء امام حسین (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم که تغییر فرماندهان امنیتی و نظامی، گامی در مسیر اصلاح دستگاه نظامی کشور و مقدمه ای برای بازسازی ساختار نهادهای حکومتی باشد، زیرا یکی از دلایل نابسامان شدن اوضاع، فساد اداری و مالی بود.
پایگاه خبری شبکه السومریه نوشت: الکربلایی از سران کشور خواست تمام تلاش خود را به کارگیرند و با شجاعت تمام به شناسایی کانون های فساد پرداخته به مبارزه با آن بپردازند.
وی افزود: اگر فساد در سطحی که اکنون هست باقی بماند، نمی توان برای مردم عراق آینده ای شکوفا از نظر امنیتی، سیاسی و توسعه اقتصادی تصور کرد.
الکربلایی همچنین با درخواست برای شتاب در تصویب بودجه عمومی سال ۲۰۱۵، بر ضرورت نرمش و چشم پوشی از برخی مطالبات برای پشت سر گذاشتن مشکل کاهش اعتبارات مالی تاکید کرد و گفت: تصویب نشدن بودجه، زیان های بزرگی به کشور رساند و فرصت های مهمی برای ایجاد اشتغال را از بین برد و برخی از استان ها را در قبال انتظاراتی که از آن ها می رفت، تحت فشار قرار داد.
وی بهبود روابط عراق با کشورهای همسایه را “گامی درست” دانست و ابراز امیدواری کرد که این اقدام مسؤولان عراقی بازتاب هایی مناسب بیابد. 
الکربلایی تاکید کرد: مسؤولان دولت طی هفته های اخیر، تحرکات خارجی همه جانبه ای را انجام دادند تا روابط با کشورهای همسایه را بهبود بخشند؛ و صفحه ای تازه در تفاهم و همکاری با این کشورها بگشایند. امیدواریم که این تلاش ها، پاسخی مناسب برای همیاری دریافت کند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.