خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

این دو عبادت مورد علاقه ویژه خداوند است

ادیان نیوز: قرآن کریم بعد از معرفی شش جلوه فریبندگی دنیا در آیه ۱۴ سوره آل عمران، در آیات ۱۵ و ۱۶ به نقطه مقابل یعنی کسانی که فریفته دنیا و زر و زیورش نمی شوند اشاره می نماید و بهشت و چایگاه آنها را در آخرت توصیف می کند. سپس در آیه ۱۷ همین سوره به بیان ۵ صفت متقین و پرهیزگاران می پردازد.
«الصَّابِرِینَ وَالصَّادِقِینَ وَالْقَانِتِینَ وَالْمُنفِقِینَ وَالْمُسْتَغْفِرِینَ بِالأَسْحَارِ.»
«همان صابران و راستان در اعتقاد و گفتار و کردار و فرمانبرداران و انفاق کنندگان و آمرزش‏ خواهان در سحرها.» (آل عمران، آیه ۱۷)
 
سه نکته:
* افراد با تقوى داراى ۵ ویژگى‏ هستند:
۱- صبر در برابر مشکلات، صبر بر ترک گناهان و صبر بر انجام واجبات.
۲- صداقت در گفتار و رفتار.
۳- خضوع وفروتنى در انجام دستورات، بدون غرور و خود برتربینى.
۴- انفاق از هر چه خداوند به آنان روزى کرده است .
۵-  مناجات‏هاى سحرى و آمرزش‏خواهى از خداوند.
** نکته حائز اهمیتی که باید بدان توجه شود این است که از بین ۵ صفتی که قرآن برای متقین بر می شمرد ۳ صفت درونی است و به افکار انسان مربوط است. یعنی اینکه انسان مومن بیش از اینکه مشغول نماز و روزه و عبادات باشد باید نگرش و تفکر خود را اصلاح نماید.
*** جالب اینکه در بین عبادات عملی هم نامی از عباداتی که ما انتظار آن را داریم نمی آورد. بلکه به دو مورد خاص اشاره نموده:
انفاق و استغفار سحرگاهی.
پس باید بدانیم این دو کار بسیار مطلوب و مورد توجه ویژه خداوند هستند و اتفاقاً ما نیز نسبت به این عبادات بی تفاوتیم و نه در خصوص انفاق دستمان فعال است نه در طول سال محض رضای خدا یک شب –ولو به چند دقیقه- عبادت سحرگاهی داریم!
منبع: تراز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.