خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست ضد داعشی بان‌کی‌مون از دنیا

به گزارش ادیان نیوز، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی بردباری ۱۶نوامبر ۲۰۱۴ برابر با ۲۵ آبان ماه جاری همه مردم و دولت‌ها را برای مبارزه فعالانه علیه ترس، تنفر و افراطی‌گری از راه گفت‌وگو، تفاهم و احترام متقابل فرا خواند.
در متن پیام بان کی مون آمده است: «ما در عصر ظهور افراطی‌گری خشونت بار، افراطی‌گرایی و درگیری‌های گسترده زندگی می‌کنیم که به وسیله بی‌اعتنایی بنیادی به زندگی بشر نمود پیداکرده‌اند. امروز به دلیل جنگ، تعداد افراد آواره بیش از هر زمان دیگر از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون بیشتر است.
زندگی بی‌گناهان به دلیل درگیری‌های بی معنی در جهان از بین می‌رود. جوانترین قربانیان از کودکی خود محروم و به عنوان سرباز مورد سوءاستفاده قرار گرفته یا حتی به دلیل خواسته‌شان برای آموزش ربوده می‌شوند.
بان کی مون در این پیام گفته است: جوامع دموکراتیک و صلح‌آمیز از تعصب و خشونت در امان نیستند و تبعیض و خشونت فزاینده نسبت به مردمی اعمال می‌شود که از مرزها برای جستجوی پناهندگی یا یافتن فرصت‌هایی عبور می‌کنند که از آن‌ها در کشور خود محروم بوده‌اند.
جنایات تنفرآمیز و سایرگونه‌های نابردباری به بسیاری از جوامع آسیب می‌زنند که غالباً به وسیله رهبران بی‌مسئولیتی تحریک می‌شوند که خواستار منفعت سیاسی هستند.
وی با بیان اینکه قویاً رهبران جهان را ترغیب می‌کنم از مردم در برابر اذیت و تعقیب حمایت کرده و بردباری را برای همه تشویق کنند افزود: بدون در نظر گرفتن ملیت، دین، زبان، نژاد و جنسیت یا سایر تضادهایی که بشریت مشترک ما را مبهم می‌سازند.
دبیرکل سازمان ملل در این پیام تصریح کرد: روز جهانی بردباری فرصتی است برای تجدید عهدمان برای تلاش به سوی به رسمیت شناختن و حمایت از حقوق بشر جهانی و آزادی‌های اساسی که برای صلح پایدار حیاتی هستند.
بان کی مون افزوده است: سازمان ملل متحد به تقویت بردباری از راه پرورش درک متقابل بین فرهنگ‌ها و مردم متعهد است. این ضرورت در مرکز ثقل منشور ملل متحد و اعلامیه جهانی حقوق بشر نهفته است. ارتقای بردباری هدف اصلی «دهه بین‌المللی آشتی فرهنگ‌ها» است که در ۲۰۲۲ گرامی داشته خواهد شد.
دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر اینکه «اتحاد فرهنگ‌های ملل متحد» راه را برای درک بیشتر بین فرهنگ‌ها هموار می‌کند، خاطرنشان کرد: در این روز جهانی بردباری اینجانب همه مردم و دولت‌ها را برای مبارزه فعالانه علیه ترس، تنفر و افراطی‌گری از راه گفت‌وگو، تفاهم و احترام متقابل فرا می‌خوانم. اجازه دهید علیه نیروهای تفرقه‌انگیز به پیش رفته و برای آینده مشترک متحد شویم.
 منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.