خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گام های لرزان رسانه تبشیری روی پوست موز صهیونیسم

به گزارش ادیان نیوز، در خبری که توسط رسانه تبشیری مسیحی، با عنوانی توهین آمیز منتشر شده است، با فرق گذاشتن بین حکم حکومتی و فتوا، برای نتیجه گیری دلخواه خود، دچار تناقضات متعددی شده است.
در حالی که در همین مطلب، به میزان اعتبار و نفوذ حکم حکومتی اشاره شده است، در نتیجه گیری نامشخص، حکم حکومتی مقام عظمای ولایت، درباره حرام بودن سلاح هسته ای، به عنوان فتوایی دانسته شده است که فرمان الزام آوری در فقه نیست.!!!
فتوای رهبر معظم انقلاب درباره تحریم سلاح های هسته ای و کشتار جمعی دیگر، حکم حکومتی است که بر تمامی مراجع و مقلدین آنها نیز واجب و لازم الاتباع است.
این رسانه صهیونیستی، به اسقف های امریکایی نیز شدیدا تاخته و آن ها را متهم به بی سوادی و عدم آگاهی و شناخت آنها از مبانی تشیع، کرده است که چرا برای حکم حکومتی تحریم سلاح هسته ای، اعتبار قائل شده اند.
محبت نیوز، اختلاف برداشت فقها از یک حکم شرعی را دستاویزی برای خود قرار داده است که برای مخاطب خود، تشکیک در اعتبار حکم حکومتی ایجاد کند.
به جزء بخشی از این مطلب، که برگرفته از سایت های داخلی است، قسمت قابل توجهی از آن، حاصل توهم بافی های نویسنده آن است.
پرداختن به مبحث تقیه که هیچ ارتباط و نقطه اشتراکی با مساله حکم حکومتی ندارد، نشانه بی سوادی نویسنده مطلب، نسبت به مبانی فقهی احکام شرعی است.
آنچه که از ادله اثبات ولایت فقیه استفاده می شود، این است که یکی از شئون ولی فقیه، اصدار حکم در مقابل فتوا است.
مرحوم صاحب جواهر در تعریف حکم می گوید: حکم، ایجاد دستوری از طرف حاکم درباره یک حکم شرعی یا وضعی یا موضوع حکم شرعی و وضعی در موضوع خاصی است.
حکم حکومتى به پشتوانه مشروعیت اصل حکومت و ولایت و جایگاه ارزشى آن، همه احکام اولى و ثانوى و یا واقعى و ظاهرى را در بر مى‏گیرد.
از این رو مجموعه احکامى که براى حفظ کیان اسلام و نظام سیاسى- اجتماعى مسلمانان مفید و تأثیرگذار است مى تواند به عنوان اولى یا ثانوى‏اش با تشخیص ولى فقیه در قالب احکام حکومتى جعل و صادر شود و اجرایش بر همگان واجب گردد.
امام خامنه ای(مد ظله العالی)، در پیامی به نخستین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای که در فروردین ماه سال ۸۹، برگزار شد، استفاده از هرگونه سلاح کشتار جمعی را «نقض جدی مسلم‌ترین قواعد بشر دوستانه و مصداق بارز جنایت جنگی» خواندند.
معظم له، به مهمانان خارجی یادآور شدند که افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند.
 ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند؛ ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ همگان می‌دانیم.
گفتنی است، استعمار که ضربات مهلک و غیر قابل جبرانی از مراجع تقلید شیعه خورده است، بیش از یک قرن است که به روشنی به قدرت فتوای علمای شیعه پی برده و تمامی برنامه های سلطه ای خود را بر مبنای تخریب و تحذیف این نهاد قدرتمند اسلام، استوار کرده است. 
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.