خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماجرای دخالت جیش العدل در پروژه حصر سران فتنه

به گزارش ادیان نیوز، از اوایل سال ۸۸ همزمان با تکمیل پروژه کودتای نرم علیه جمهوری اسلامی سرویس های اطلاعاتی غربی طرح جبهه ای کردن و ارتباط ارگانیک و سازمان یافته همه گروه های اپوزسیون را عملیاتی کردند.
به همین دلیل در حوادث فتنه ۸۸ در کنار سران فتنه و حامیان داخلی آنها همه گروه های به ظاهر متضاد اپوزسیون خارج از کشور حضور پیدا کردند. نه تنها همه گروه های سیاسی سلطنت طلب، کمونیست، لیبرال، قومیت گرا و تجزیه طلب بلکه گروه های تروریستی همچون منافقین و گروه عبدالمالک نیز در این جبهه قابل مشاهده است.
این گروه های بگونه ای با یکدیگر همراه شدند که عبدالمالک ریگی در مصاحبه های علنی با رسانه های ضدانقلاب از ارتباط خوب و نزدیک با گروه های اپوزسیون خارج از کشور سخن می گفت و شبکه های ماهواره ای سلطنت طلب نیز از وی با عنوان “دکتر ریگی” نام می بردند.
ریگی در اوج حوادث عاشورای سال ۸۸ نیز به صحنه آمد و به صورت علنی از توهین کنندگان به عاشورای حسینی و طرفداران سران فتنه که برای اغتشاش و ناامنی به صحنه آمده بودند، اعلام حمایت رسمی کرد. وی اعلام آمادگی کرد که حاضر است آموزش های تروریستی و بمب گذاری را به پیاده نظام سران فتنه در تهران آموزش بدهد.
در همین فاصله زمانی بود که سرویس های اطلاعاتی به ریگی دستور و تاکید مجدد کردند که منطقه عملیاتی برای بمب گذاری و عملیات انتحاری را به سمت مرکز ایران بکشاند.
پس از اعدام عبدالمالک گروه جندالشیطان عملا متلاشی شد و به همین دلیل بلا فاصله منافقین ماموریت پیدا کردند که در ایجاد یک گروه جدید تروریستی از دل باقیمانده های گروه جندالشیطان به عنوان مشاور به  برخی نزدیکان بانفوذ عبدالمالک کمک کنند.
از دل همین همکاری و مشاورت ها گروه جیش العدل بوجود آمد و پس از با مشاوره سازمان منافقین یک اساسنامه شبیه اساسنامه سازمان منافقین تنظیم شد.
اما ارتباطات جیش العدل با کاهش شدید وزن اجتماعی و سیاسی فتنه ۸۸ در داخل و خارج از کشور با گروه های اپوزسیون محدودتر و پنهان تر شد.
در این میان سرکرده جیش العدل به علت اختلافات داخلی و درگیر شدن برای حذف رقبای خود فرصتی برای علنی کردن مجدد ارتباط با گروه های اپوزسیون را پیدا نکرده بود.
محمد ظاهر با نام مستعار صلاح الدین فاروقی به عنوان سرکرده جیش العدل پس از حذف عبدالرئوف ریگی رییس گروه “جیش النصر” و محمد شفیع سرکرده گروهک “انصار ایران” همانند عبدالمالک یکبار دیگر به چهره اصلی مورد توجه اپوزسیون خارج از کشور تبدیل شد.
در همین حال محمد ظاهر چندی قبل در گفتگو با شبکه العربیه به نوعی اولین مصاحبه علنی خود را انجام داد.
یکی از نکات قابل تامل وی در این مصاحبه بود که هر نوع ارتباط با القاعده و دیگر گروه های تکفیری مانند داعش را رد کرده ولی بر ارتباط “حسنه” با اپوزسیون جمهوری اسلامی تاکید می کند.
در همان مصاحبه سرکرده تروریست جیش العدل تاکید کرد که حصر سران فتنه نشانه نبود آزادی سیاسی در ایران است و به همین دلیل بهترین روش مبارزه با جمهوری اسلامی مبارزه مسلحانه است و مسئله حصر نشانه درستی اقدام مسلحانه است.
محمد ظاهر در ادامه در اظهاراتی قابل تامل، شورش های خیابانی فتنه گران را در سال ۸۸ «فعالیت مدنی» نامیده و حصر سران فتنه را نشانه نبود آزادی سیاسی در ایران عنوان می کند و تاکید می کند که به همین دلیل بهترین روش مبارزه با جمهوری اسلامی مبارزه مسلحانه است و مسأله حصر نشانه درستی اقدام مسلحانه است.
در همین حال برخی پیگیری های خبرنگاران حاکیست که همزمان با علنی تر شدن پروژه فشار برای رفع حصر در بخش های از جریانات سیاسی و بخشی از مسئولین دولتی ارتباطاتی میان برخی گروه های اپوزسیون و طرفدار فتنه ۸۸ در خارج از کشور با جیش العدل برقرار شده است.
از دل همین ارتباطات بخش هایی از مصاحبه محمد ظاهر درباره سران فتنه و علنی تر شدن روایط با گروه های اپوزسیون بیرون امده است.
گفته می شود محمد ظاهر نیز در مقابل تلاش برای تبدیل شدن به بخشی از پروژه رفع حصر سران فتنه، پشتیبانی رسانه ای از عملیات های نظامی این گروه همانند دوران عبدالمالک را از گروه های اپوزسیون را طلب کرده است.
منبع: رجانیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.