خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد هواداران «مرتضی پاشایی» به تهمت‌های شجریان

به گزارش ادیان نیوز، صبح جمعه (۲۳ آبان) بود که خبر درگذشت مرتضی پاشایی خواننده مطرح و محبوب کشورمان پس از مبارزه طولانی با بیماری سرطان رسانه‌ای شد. دیروز نیز مراسم تشیع وی در تالار وحدت تهران و مراسم خاکسپاری شب گذشته در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران انجام شد.
اما نکته‌ای که در اینجا قابل توجه است، این است که تا پیش از منتشر شدن خبر مرگ «مرتضی پاشایی»، برخی افراد که داعیه‌دار روشنفکری نیز هستند، وی را متهم می‌کردند که با دامن زدن ساختگی بر بیماری نه چندان جدی خود، به دنبال مطرح شدن در بین مردم و کسب درآمد بیشتر از راه اجرای کنسرت‌های متعدد است. یکی از این افراد، محمدرضا شجریان بود که چندی پیش در جمعی گفته بود “برخی (مرتضی پاشایی) خود را به مریضی و تمارض می‌زنند تا دیده شوند”.
اما پس از انتشار خبر درگذشت «مرتضی پاشایی»، این روسیاهی بود که برای ذغال ماند. سخنان محمدرضا شجریان که به ویژه پس از درگذشت مرتضی پاشایی در بین طرفداران این خواننده جوان واکنش‌های بسیاری را علیه شجریان در پی داشت، سبب شد تا پس از انتشار خبر درگذشت و در مراسم تشییع جنازه این خواننده مرحوم، شعارهایی علیه محمدرضا شجریان سرداده شود و به کنایه به او برای درگذشت «مرتضی پاشایی» تبریک گفته شود.
در شبکه‌های اجتماعی نیز بسیاری از افراد به سخنان چند وقت اخیرش واکنش نشان داده و از او به سبب قضاوت ناعادلانه و تهمت درباره بیماری مرحوم پاشایی انتقاد کردند.
ساعاتی از واکنش‌های متعدد مردم و هواداران مرتضی پاشایی به سخنان و تهمت‌های محمدرضا شجریان به این مرحوم نمی‌گذشت که پسر سعی کرد اشتباه پدر را تاحدی جبران کند. همایون شجریان در حالی که طرفداران مرتضی پاشایی به انتقاد از محمدرضا شجریان می‌پرداختند، با انتشار پیامی‌که به نظر می‌رسید نشان‌دهنده مخالفت او با نظرات پدرش درباره این خواننده مرحوم است، درگذشت این خواننده مطرح کشورمان را تسلیت گفته و نوشت: “تسلیت عرض می‌کنم، خدمت خانواده محترم هنرمند محبوب و گرامی‌مرتضی پاشایی و دوستدارانش. قلب همگی به درد آمد و افسوس می‌خوریم. روحش شاد.”
گفتنی است، بسیاری از رسانه‌های بیگانه از جمله «بی‌بی‌سی فارسی» که در روزهای بیماری مرحوم مرتضی پاشایی خبری درباره وی منتشر نمی‌کردند، در روزهای اخیر کاسه داغتر از آش شده و با پوشش مراسم تشیع جنازه این خواننده جوان، به دنبال بهره‌برداری سیاسی و ضدامنیتی از مرگ خواننده‌ای بودند که به گفته پدرش عاشق اهل‌بیت (ع) و جمهوری اسلامی‌ایران بود.
منبع: امپراطوری دروغ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.