خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بی‌توجهی مجمع جهانی تقریب مذاهب به سخنان تفرقه‌افکن !+ عکس

 به گزارش ادیان نیوز، مجمع جهانی تقریب مذاهب نهادی که مقام معظم رهبری وظیفه آن را چنین بیان کردند: “در این برهه‌ی خطیر و حساس انتظار می‌رود با بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند گذشته و نیز خلاقیت و ابتکارات مورد نیاز شرایط کنونی،‌ با همکاری و همدلی نخبگان جهان اسلام به ویژه اندیشمندان حوزه و دانشگاه «دیپلماسی وحدت اسلامی» را راهبرد خود قرار داده و پایه‌گذاری تشکیل امت واحد اسلامی را در مقابل اردوگاه استکبار به عنوان چشم‌انداز آینده ترسیم نماید.”
اما متأسفانه مجمع جهانی تقریب مذاهب در سال‌های اخیر نتوانسته است به مسئولیتی که از جانب مقام معظم رهبری به آن مأمور بوده است عمل کند.
محور وحدت و اتحاد امت اسلامی امیرالمؤمنین و اهل‌بیت رسول‌الله هستند. این‌ها شخصیت‌هایی هستند که مورد احترام همه مذاهب اسلامی هستند. اما عده‌ای هر گونه گرایش قلبی به اهل‌بیت را نکوهش می‌کنند. آن‌ها در صدد این هستند که محور وحدت و نقطه اشتراک شیعه و سنی را از بین ببرند. این افراد همان‌هایی هستند که شافعی را به خاطر محبت اهل‌بیت ع به شیعه بودن متهم می‌کردند.
در همین راستا در زمان فعلی نیز افرادی هستند که هیچ‌گونه تقریب شیعه و سنی را بر نمی‌تابند. مولوی گرگیج علمای اهل سنتی که غدیر خم را عید می‌گیرند و آن را تبریک می‌گویند را منافق خواند. این در حالی است که مقام معظم رهبری در مورد عید غدیر چنین به اهل سنت توصیه کرده‌اند:
” برادران سنی ما هم مثل ما روز غدیر را عید بگیرند؛ عید ولایت. برای این که اصل تولد مسأله ولایت، اهمیتش بسیار زیاد است؛ مثل اهمیت ولایت امیرالمؤمنین علیه‌الصلاهوالسلام که این دیگر بین ما و برادران سنی مشترک است.”
مجمع جهانی تقریب مذاهب هیچ واکنشی نسبت به این سخنان گستاخانه نداد. این بی‌توجهی باعث شد تا این شخص گستاخ این بار با سخنانی بدون ارزش علمی و با بی‌ادبی اصل عزاداری را در اسلام و حتی تفکر اهل سنت را زیر سؤال ببرد  و علمای اهل سنتی که به عزاداری امام حسین (ع) می‌پرداختند را چنین خطاب کند:
“من به علمای منطقه که با نان و آب مردم به این مقام دینی رسیده اند و هنوز هم دستشان در جیب مردم است و ازاین طریق تغذیه می شوند می گویم مگر شما سنگربان دین و مذهب خود نیستید….لذا از علماء می خواهیم که به مردم آگاهی های لازم مذهبی را آموزش دهند و صدا و سیما هم نباید افراد جاهل و چاپلوسی را که سینه زنی می کنند از رسانۀ عمومی به نام اهل سنت و اعتقادات آنان پخش کند،اهل سنت از چنین اعمالی دور هستند؛ حساب اهل سنت از چنین افراد احمقی جدا است و هرکس هم اعتراضی دارد بنده خودم پاسخگو هستم. “
مجمع جهانی تقریب مذاهب که وظیفه اصلی آن ایجاد وحدت در میان امت اسلامی است در برابر این هتاکی ها سکوت کرده است و این باعث شده است علمای اهل سنتی که در راستای وحدت اسلامی تلاش می‌کنند توسط افرادی مانند گرگیج و… مورد هتاکی و بی‌ادبی قرار بگیرند. سکوت مجامع مسئول در بحث وحدت اسلامی به رواج این‌گونه تفکرات خواهد انجامید. علمای شیعه و سنی حامی وحدت، نیازمند حمایت هستند. نباید تفرقه‌افکنان آزاد باشند تا افرادی را که به دنبال برادری هستند را ترور کنند. ترور فیزیکی مولوی جنگی زهی در همین راستا بود. مولوی گرگیج نیز مسئول ترور شخصیت وحدت آفرینان است. روزی علمای اهل سنت را منافق می‌خواند و روز دیگر به خاطر محبت اهل‌بیت بر آن‌ها می‌تازد. اگر وضع به همین منوال ادامه یابد در آینده باید منتظر موضع‌گیری‌های تندتر و عجیب تر این مولوی تندرو و همفکران او باشیم.
منبع: اویس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.