خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محکومیت خشونت به نام دین در نشست بین‌ ادیان در واتیکان

به گزارش ادیان نیوز، در این اجلاس که روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان ماه در واتیکان برگزار شد، اعمال خشونت به نام دین به‌ویژه از سوی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و کشتار مسلمانان غیر سنی در منطقه محکوم شد.
در بیانیه پایانی این اجلاس چهار نکته مورد تأکید قرار گرفت: محکومیت خشونت به نام دین، توسعه آموزش به جوانان، گسترش گفت‌وگوهای میان ادیان و پیداکردن فرصت‌های بیشتر برای همکاری ادیان در خدمت به جوامع.
همچنین در این بیانیه به نمونه‌های زیادی از همکاری فعال مسلمانان و مسیحیان در ارائه خدمات آموزشی، خیریه و امدادی در سراسر جهان اشاره شد.
شرکت‌کنندگان در این اجلاس تروریسم، سرکوب، خشونت علیه انسان‌های بی‌گناه، قتل، هتک حرمت اماکن مقدس و تخریب میراث فرهنگی کشورها را محکوم کردند.
یحیی پالاویچینی، نائب‌رئیس اتحادیه اسلامی ایتالیا در این اجلاس گفت: ما باید به اهمیت و ارزش ادیان واقف شویم. هدف ما تنها پیدا کردن زمینه‌های مشترک برای گفت‌وگوی ادیان نیست بلکه ایجاد زبانی مشترک برای جوانان به منظور درک ابعاد عمیق‌تر زندگی است.
اجلاس بین ادیان کاتولیک ـ مسلمان اولین‌بار سال ۲۰۰۸ با هدف گفت‌وگوی میان ادیان راه‌اندازی شد و هر سه سال یکبار رهبران ادیان را گردهم می‌آورد. دور قبلی این همایش سال ۲۰۱۱ در پایتخت اردن برگزار شد.
منبع:  واحد مرکزی خبر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.