خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض یهودیان حریدی به فروش گوشی‌های بدون مجوز دینی

ده‌ها یهودی حریدی در اعتراض به فروش گوشی‌های تلفن همراه بدون مجوز کمیته دینی که اصطلاحاً «غیر حلال» خوانده می‌شود، در مقابل یک فروشگاه تجمع کردند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ده‌ها نفر از یهودیان حریدی، چهارشنبه گذشته در مرکز بیت المقدس، در مقابل یک فروشگاه تلفن‌های هوشمند در اعتراض به فروش تلفن‌هایی که به باور آنها برخلاف دین یهود است، تظاهرات کردند.
روزنامه صهیونیستی «یدیوت آحارونوت» گزارش داد که ۲۰۰ تظاهرات‌کننده ارتدوکس در مقابل مغازه واقع در محله غیئوله در مرکز اورشلیم که اکثریت ارتدوکس‌های افراطی در آن زندگی می‌کنند، تجمع کردند تا به فروش تلفن‌های همراه بدون مجوز کمیته دینی اعتراض کنند.

پلیس با بیان اینکه به یک مغازه تجاری واقع در این منطقه خسارت وارد شده اعلام کرد تاکنون ۶ مظنون به نزاع و اغتشاشات را دستگیر کرده است.

نکته جدید این است که پیروان فرقه حریدی (یهودیان ارتدوکس) از تلفن‌های کوشر به معنای حلال استفاده می‌کنند که کمیته خاخام‌ها با استفاده از آن موافقت کرده است. در اکثر این گوشی‌های هوشمند امکاناتی مانند دسترسی به اینترنت، دوربین، گوش دادن به رادیو و موسیقی، انجام بازی، ارسال و دریافت پیام‌های متنی (SMS) وجود ندارد.

حریدی‌ها سبک زندگی سخت‌گیرانه‌ای دارند و طبق اعلام اداره مرکزی آمار، در پایان سال ۲۰۱۹ آنها حدود ۱۲ درصد از کل جمعیت رژیم صهیونیستی و حدود ۱۵ درصد از جمعیت یهودی آن را تشکیل می‌دادند.

منبع ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.